حافظی در صحن شورای شهر مطرح کرد

بسیاری از مناطق ٢٢ گانه فاقد مبلمان شهری است

عضو شورای شهر تهران در مورد طرح الزام شهرداری به طراحی مبلمان چند منظوره گفت: بسیاری از مناطق ٢٢ گانه ما فاقد مبلمان شهری ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله حافظی در جلسه ٢٨٣ شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به طراحی و اجرای مبلمان شهری چند منظوره با محوریت بهره برداری در مواقع بحران" ضمن مخالفت با این متن این طرح، گفت: در برنامه پنج ساله دوم ماده 55 بند ث شهرداری تهران مکلف شده است تا به منظور مقابله با حوادث احتمالی در فضای شهری نسبت به مقاوم سازی عناصر غیرسازه ای در اماکن عمومی اقدام کند. این اقدام تکلیف برنامه است و باید تکلیف را انجام دهند و آن را مطالبه کنیم. 

وی با بیان اینکه در ماده 104 بند ف برنامه 5 ساله دوم نیز اشاره شده که به منظور ایمن سازی مبلمان شهری، شهرداری تهران مکلف شده تا نسبت به انجام نیازسنجی و تجهیز مبلمان شهری با رعایت اصول ایمنی اقدام کند، افزود: تمامی موارد این طرح در برنامه پنج ساله آمده است، از سوی دیگر بسیاری از مناطق 22گانه مبلمان شهری ندارد و هنوز نیاز اولیه مردم تامین نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در 20 تیرماه امسال طی مکاتبه ای از سوی شهرداری اعلام شده سازمان زیباسازی شهرداری تهران، تدوین و جمع آوری ضوابط و طراحی ساخت مبلمان شهری کارآمد را در دستور قرار داده است، تصریح کرد: برای طرح مذکور منابع مالی پیش بینی نشده است و اجرای آن بار مالی خواهد داشت.

حافظی با اشاره به متن طرح گفت: در متن این طرح آمده است، "انجام مطالعات جامع با موضوع مبلمان شهری چند منظوره و جانمایی آنها" و در بخش دیگر نیز آمده است "در مطالعات، طرح کاهش پذیری خطر سیلاب و ساماندهی رود دره ها در نظر گرفته شود" این دو موضوع در مغایرت با یکدیگر هستند و بنا به این دلایل کمیسیون سلامت با این طرح مخالف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار