شش ترفند در آیفون که می‌تواند جان شما را نجات دهد

برخی از قابلیت‌های گوشی آیفون هستند که کاربرد روزانه ندارند اما فعال‌سازی آن‌ها می‌تواند در مواقع ضروری، بسیار کمک حال شما باشد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر گوشی شما iPhone است قطعاً از امکانات متعدد این گوشی هوشمند آگاه هستید و به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند. باید گفت برخی قابلیت‌ها هستند که کاربرد روزانه ندارند اما فعال‌سازی آن‌ها می‌تواند در مواقع ضروری، بسیار کمک حال شما باشد. در این مطلب به معرفی 6 ترفند آی‌فون می‌پردازیم که می‌توانند حتی جان شما را نجات دهند.

1. ساخت یک شناسه‌ی پزشکی

در iOS به طور پیش‌فرض اپلیکیشنی به نام Health وجود دارد. شما می‌توانید تمامی مشخصات پزشکی و سلامت خود را همانند شرایط خاص پزشکی، آلرژی‌ها، داروهایی که مصرف می‌کنید، گروه خونی، شماره تلفن‌های ضروری و... را در آن وارد نمایید. با این کار در صورتی که در شرایط خاص و اورژانسی گرفتار شدید، دیگران می‌توانند با مطالعه‌ی این جزئیات به شما کمک کنند. 
ساخت یک شناسنامه‌ی سلامت با مراجعه به تب Medical ID در اپ Health و انتخاب Create Medical ID امکان‌پذیر است. اگر مایلید هنگامی که گوشی در حالت قفل است نیز اطلاعات پزشکی توسط دیگران قابل مطالعه باشد، بایستی در صفحه‌ی Medical ID گزینه‌ی Show When Locked را فعال کنید. دیگران برای مطالعه‌ی شناسه‌ی پزشکی شما در حالت قفل، بایستی ابتدا Emergency و سپس Medical ID را لمس نمایند.

شش ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهد

2. به اشتراک‌گذاری موقعیت کنونی‌ با خانواده و دوستان

با استفاده از اپلیکیشن Find Friends می‌توانید موقعیت کنونی خود را با افراد قابل اعتماد و نزدیک خود به اشتراک بگذارید. این به‌اشتراک‌گذاری می‌تواند ساعتی، روزانه و یا حتی همیشگی باشد. این موضوع هنگامی که قرار است دیر به خانه بیایید و یا زمانی که می‌خواهید دیگران از این که به سلامت به جایی می‌رسید مطمئن شوند بسیار کاربردی است.

شش ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهد

3. یافتن موقعیت کنونی گوشی

اپلیکیشن Find My iPhone دو کاربرد مهم دارد: یافتن گوشی گمشده و موقعیت‌یابی افراد. در نتیجه استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود. با فعال‌سازی این اپلیکیشن، یک فرد قابل اعتماد با ورود به حساب iCloud شما می‌تواند در هر زمان پی ببرد که گوشی شما کجاست و در نتیجه شما کجا هستید.

شش ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهد

4. دانلود نقشه‌های آفلاین شهرها و مکان‌ها

استفاده از اپلیکیشن Google Maps منوط به آنلاین بودن و دسترسی به اینترنت است. اما اگر زمانی دسترسی به اینترنت نداشته باشید و برای یافتن موقعیت خود و دسترسی به نقاط دیگر نیازمند این اپ باشید چاره چیست؟ برای چنین مواقعی بهتر است نقشه‌ی منطقه‌ی مورد نظر خود را یک‌ بار دانلود و ذخیره کنید تا بتوانید از آن در حالت آفلاین نیز استفاده کنید. برای این کار ابتدا مکان مورد نظر را داخل اپلیکیشن جستجو کنید. سپس دکمه‌ی More (سه نقطه‌ی عمودی) را لمس کرده و Download را انتخاب کنید.

شش ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهد

5. فعال‌سازی Hey Siri

این قابلیت که در iPhone 6s و گوشی‌های جدیدتر وجود دارد موجب می‌شود بدون نیاز به دکمه‌ی Home و تنها با بیان عبارت Hey Siri، دستیار دیجیتالی شخصی خود را فعال کنید و با شخصی تماس بگیرید یا پیامی بفرستید. بدون این که نیاز باشید از دست‌تان استفاده کنید و فقط با استفاده از صوت خود. برای انجام تنظیمات مربوط به این قابلیت به Settings->General->Siri مراجعه کنید.

شش ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهد

6. فعال‌سازی هشدار با فلش

شما می‌توانید اطلاع‌رسانی از طریق فلش دوربین را فعال نمایید تا به هنگام دریافت یک پیام یا تماس، علاوه بر زنگ خوردن دستگاه یا لرزاننده، فلش هم زده شود. این قابلیت در موقعیت‌های خاص که در یک محیط تاریک هستید می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای فعال‌سازی آن به Settings->General->Accessibility رفته و LED Flash for Alerts را فعال نمایید.

شش ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.