میرشفیعی: مسابقات کشوری باستانی از سر گرفته می شود

رئیس انجمن باستانی جانبازان و معلولین گفت:رقابت های قهرمانی کشور پس از 2 سال وقفه از سر گرفته می شود.

میرشفیعی: مسابقات کشوری باستانی از سر گرفته می شودسید محمرضا میرشفعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: دوازدهمین دوره رقابت های قهرمانی کشور در بخش هنرهای فردی در سه کلاس پزشکی ایستاده و نشسته و ایستاده ویژه و در چهار ماده میل، سنگ، کباده و چرخ در گروه سنی بزرگسالان و در دو ماده میل و کباده در رده سنی جوانان زیر 20 سال در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:هیات های استانی تا آخر مرداد ماه فرصت دارند برای ثبت نام در این رقابت ها اعلام آمادگی کنند.تا کنون هیات استان تهران و خراسان جنوبی برای میزبانی اعلام آمادگی کردند که تصمیم گیری در مورد آن با حضور مسئولین انجام می شود و زمان و مکان دقیق این رقابت ها مشخص خواهد شد.

میرشفیعی تصریح کرد: هر استان می تواند تیمی در قالب 6 ورزشکار شامل 4 نفر در رده بزرگسالان و دو نفر در رده جوانان به این مسابقات اعزام کند و با توجه به دوره های پیشین این رقابت ها، پیش بینی می کنیم بین 15 تا 20 استان در این مسابقات شرکت کنند و امیدواریم همانند دوره گذشته شاهد حضور خوب جوانان باشیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه طی سالهای گذشته شاهد افزوده شدن بر تعداد استان هایی شدیم که در رشته باستانی فعال هستند و در ادوار گذشته هم تیم های شرکت کننده قوی ظاهر شدند.

میر شفیعی ادامه داد: در آخرین دوره رقابت های قهرمانی کشور که سال 93 برگزار شد، برخی از استان ها مثل خراسان جنوبی که برای اولین بار شرکت داشتند در بخش جوانان نتایج فوق العاده ای کسب کردند و در جشنواره مهر رضوی که ویژه استعداد یابی جوانان بود، شاهد حضور چهره های جدید و مستعدی بودیم و این نشان از توسعه روز افزون این رشته در سطح کشور دارد.

وی بیان کرد: در تقویم امسال مسابقات قهرمانی کشور، دوره های ارتقا مربی گری و داوری پیش بینی شده و در صورتی که اعزامی برون مرزی اعلام شود، از افرادی که در مسابقات قهرمانی کشور رصد شده و عملکرد مطلوبی داشتند، برای حضور در تیم ملی دعوت خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این رقابت ها بر اساس رکورد ثبت شده توسط ورزشکاران نفرات برتر مشخص می شوند که در پایان حکم و مدال قهرمانی به آنها اهدا خواهد شد.

رئیس انجمن رشته باستانی جانبازان و معلولین در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون دو مرتبه اعزام به مسابقات جهانی ترکیه و تاجیکستان داشتیم که ملی پوشان در کنار افراد غیر معلول به رقابت پرداختند و یک طلا و یک نقره جهانی حاصل این مسابقات بوده و در تلاش هستیم با حضور بیشتر در رقابت های بین المللی افتخارات بیشتری کسب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار