عضو اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به ساخت تندیس استاد پرورش گفت: باید توجه داشت که روح معنویت در ساخت تندیس استاد پرورش در مراحل ساخت آن دمیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،غلامعلی فیض‌اللهی درباره ساخت تندیس استاد پرورش، اظهار داشت: ساخت این تندیس برگرفته از هنرهای مورد استفاده در ضریح حضرت اباالفضل (ع) بود.

وی با بیان اینکه هفت هنرمند برای ساخت این تندیس همکاری داشتند، افزود: برای تولید این اثر فاخر هنری از هنر‌های قلم‌زنی، میناکاری (خط و گل)، طلاکاری، خطاطی، بافتنی، کوره‌کاری و نجاری استفاده شده است.

عضو اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه سه نمونه تندیس برای استاد پرورش آماده شد و در نهایت یکی از آنها مورد تأیید قرار گرفت، تصریح کرد: قرار است برای هفت نفر از اساتید دیگر نیز تندیس یادبود ساخته شود.

وی با بیان اینکه اجرای هر یک از هنرها بر روی تندیس استاد پرورش سه روز زمان برده است، ادامه داد: باید توجه داشت که روح معنویت در ساخت تندیس استاد پرورش در مراحل ساخت آن دمیده شد.

فیض‌اللهی کار معلمان را هم‌تراز با کار و رسالت پیامبران دانست و اشاره کرد: این نخستین بار است که در سطح استان اصفهان برای اساتید و معلمان چنین تندیسی ساخته می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.