تشدید جنگ در یمن و پیچیده‌تر شدن جبهه سیاسی/شهادت 16 نفر در حملات جدید ائتلاف سعودی

با شکست مذاکرات صلح یمن جبهه‌های جنگ و درگیری در این کشور شدت یافته و ائتلاف متجاوز سعودی غیرنظامیان را به خاک و خون کشیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جنگ در یمن اخیرا به شکل بی سابقه‌ای شدت یافته و همزمان نیز عرصه سیاسی در این کشور پیچیده‌تر شده است.

اخیرا مذاکرات صلح یمن در کویت شکست خورد و انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن با اعلام توافق ملی شورای عالی سیاسی را تشکیل دادند.

روز دوشنبه کمیته انقلاب یمن قدرت را به شورای عالی داد و این شورا رسما مسئول اداره امور کشور شد. اکنون تلاش‌ها برای حل سیاسی متوقف شده و طی روزهای گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی صدها حمله را به صنعا و اطراف آن و جبهه‌های مختلف در حجه، تعز، مأرب، صعده، الجوف، الحدیده و إب انجام داده است. اوضاع انسانی نیز به دلیل گرسنگی هزاران یمنی و بحران اقتصادی شدید وخیم‌تر شده است.

دولت مستعفی یمن که به خوبی می‌داند شکست ائتلاف انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح بسیار دشوار است امیدوار است که حمله گسترده نیروهایش با کمک جنگنده‌های ائتلاف عربی انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح را مجبور به عقب نشینی و تحویل سلاح کند.

اما برخلاف این مسئله ائتلاف انصارالله و علی عبدالله صالح معتقدند که پایداری‌شان در مناطق کوهستانی در اطراف صنعا و درگیری‌ها در نزدیکی دریای سرخ ائتلاف و نیروهای تحت امر عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را مجبور خواهد کرد تا از شروط خود درباره عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح کوتاه آمده و با تشکیل دولت ائتلافی توافق کنند.

اما منصور هادی همچنان دولت خود را مشروع می‌داند و برخی کشورهای جهان نیز از وی دفاع می‌کنند در نتیجه ائتلاف انصارالله و علی عبدالله صالح جلسات پارلمان را از سر گرفتند تا بتوانند خود اداره امور کشور را در دست بگیرند. پارلمان نیز به شورای عالی سیاسی رأی مثبت داد.

برعکس آن چیزی که درباره نزدیک شدن بحران یمن به حل سیاسی گفته می‌شود تحولات اخیر و تشدید حملات ائتلاف و فجایع انسانی نشان می‌دهد که یمن در آستانه مرحله جدیدی از جنگ قرار دارد که احتمالا تلاش‌های بین المللی را به سمت تحمیل کردن یک توافق سیاسی یا باز کردن در به روی درگیری طایفه‌ای سوق خواهد داد.

درگیری‌ها و جنگ در یمن پس از شکست مذاکرات تا جایی تشدید یافته که ائتلاف عربستان طی روزهای اخیر حتی بیمارستان‎ها و منازل و مدارس را در استان‌های مختلف به ویژه صنعا هدف قرار داده است.

جنگنده‌های ائتلاف عربستان امروز (سه شنبه) نیز منزلی را در استان صنعا هدف قرار داد که به شهادت 16 نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
شیعه عربستان جلو جنایت آل سعود آل خلیفه القاعده را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بابا اینا می خوان کار یمن رو یکسره کنن تا کی قرار مخفیانه کمک های کوچک انجام بدین اینها که دارن شهید میشن موش ازمایشگاهی نیستن مسلمان هستن
آخرین اخبار