انتقاد تند ورزشکار روسی از توماس باخ

دونده جنجالی روسیه و افشاگر ماجرای دوپینگ ورزشکاران این کشور ، رییس کمیته بین المللی المپیک را فردی سود جو دانست که رهبر مناسبی برای مبارزه جهانی با دوپینگ نیست.

یولیا استپانووا که دوپینگ گسترده ورزشکاران روسی را بر ملا کرده است، مدیریت و رهبری توماس باخ در مبارزه جهانی علیه دوپینگ را زیر سئوال برد و گفت باخ از او هیچ حمایتی نکرده و از این موقعیت برای سود بردن خود استفاده کرده است.
استپانوا و همسرش ادعا کرده اند با وجود کمک های آنها به جلوگیری از دوپینگ، IOC هیچ کمکی به آنها نکرده است وتوماس باخ  و کمیته بین المللی المپیک از رویکرد "تحمل نکردن دوپینگ " منحرف شده اند.
دونده سابق دوی 800 متر در این مورد گفت: باخ هیچ چیزی درباره وضعیت ما نمی داند. او هیچ وقت تلاش نکرده است ما را درک کند و به حل مشکلاتمان کمک کند. 
بله من عضوی از سیستم دوپینگ در روسیه بودم اما تصمیم گرفتم دیگر راهم را جدا کنم و حقیقت را بگویم. توماس باخ و IOC تلاشی برای درک شرایط ما نکردند. آنها تنها از موقعیت‌شان برای منفعت خود استفاده کردند.
اطلاعاتی که از سوی استپانو و همسرش منتشر شد باعث محروم شدن کامل دوومیدانی روسیه در سال گذشته شد. 
 فدراسیون جهانی دوومیدانی قصد داشت که به استپانوا، با وجود داشتن محرومیت در سال‌های قبل اجازه حضور در  المپیک را بدهد تا ورزشکاران تشویق به همکاری با فدراسیون جهانی شوند اما IOC این مجوز را صادر نکرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار