تبریز؛

فعالیت 78 عنوان رسانه دیجیتال مجازی در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ازفعالیت 78 عنوان رسانه دیجیتال مجازی در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد رسانه های دیجیتال بدون مجوز در استان دهها برابر بیشتر از این آمار است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای باز رسانه ای جهت فعالیت علاقمندان به این حرفه در کشور است.

محمدپور اظهار کرد: اهتمام وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی وزارت و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبتنی بر کیفی سازی مطبوعات و رتبه بندی این مجموعه است.

وی گفت: به طور قطع اگرطرح رتبه بندی اتفاق بافتد حق نشریاتی که کار حرفه ای روزنامه نگاری انجام و تولید مطلب و محتوا می کنند، ادا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد سامانه جامع رسانه های کشور گفت: اخذ مجوز مطبوعات و رسانه های دیجیتال از طریق این سامانه انجام می شود.
وی اظهار کرد: در این سامانه 25 شاخص برای ارزیابی مطبوعات در نظر گرفته شده و برای ارزیابی کار خبری و خبرنگاری نیز 13 شاخص در نظر منظور شده است.

محمدپور گفت: معتقدم باید در ارزیابی ها، توانمندی ها و امکانات استان ها مد نظر قرار گیرد تا عدالت در موضوع یارانه حاکم شود.

وی اظهار کرد: تعداد افرادی که در گیر کار مطبوعاتی هستند نقش تعیین کننده ای بر کیفیت کار مطبوعاتی دارد.

وی از خبرنگاران در خواست کرد نسبت به ثبت نام در سامانه جامع رسانه ها اقدام کنند تا بتوانند از تسهیلات آن از جمله بیمه های درمانی و تکمیلی و دریافت کارت خبرنگاری بهره مند شوند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.