رشوه 13 میلیون یورویی دولت ایتالیا به داعش

بحث و جدل ها در خصوص پرداخت رشوه سیزده میلیون یورویی دولت ایتالیا به گروه تکفیری - صهیونیستی داعش برای آزادی تکنسینهای ربوده شده این کشور در لیبی، بالا گرفته است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون رای نیوز ، بحث و جدلها حکایت از آن دارد که دولت ایتالیا برای آزادی چهار تکنسین ایتالیایی شرکت بوناتی که در لیبی دستگیر شده بودند، رشوه پرداخت کرده است.

در همین خصوص، «روزالبا کاسترو» همسر «سالواتوره فریلا» (یکی از تکنسین های کشته شده در لیبی)، گفت، شرایط مانند آنچه که بطور رسمی به ما اعلام کردند، پیش نرفت. 

کاسترو گفت: پرداخت رشوه موجب شد من بفهمم دولت از روز اول دروغ گفته است. چرا که همیشه اعلام کرد، رشوه پرداخت نکرده است.

گزارشگر شبکه اعلام کرد، موضع رسمی دولت (ایتالیا) کاسترو همسر فریلا را قانع نکرد. فریلا به همراه دیگر تکنسین های شرکت ایتالیایی بوناتی در لیبی دستگیر و به همراه «ساردو» یکی دیگر از همکاران خود، کشته شد. 

کاسترو پس از شنیدن خبر پرداخت رشوه سیزده میلیون یورویی برای آزادی چهار گروگان ایتالیایی، خواستار شفاف سازی موضوع از جانب دولت ایتالیا شده است. خبر پرداخت رشوه پس از پیدا شدن پانصد هزار یورو در منزل همسر یکی از رهبران داعش در لیبی فاش شد.

همسر سالواتوره گفت: درباره موضوع کشته شدن همسر من، دولت ایتالیا به طور کامل شکست خورد چرا که درباره همه چیز اشتباه کرد و برای آزادی همسر من با شبه نظامیان طرف شد و با پرداخت رشوه، تروریست ها را تامین مالی کرد. بخشی از این پول، به دست قاچاقچیان انسان و بخشی دیگر به دست گروه داعش افتاد. بنابراین، (دولت ایتالیا) تروریست ها را نیز تامین مالی کرد. دختران من و خود من، خواستار روشن شدن واقعیت هستیم. 

گفتنی است دو ایتالیایی از چهار ایتالیایی ربوده شده توسط گروه تروریستی داعش آزاد شدند و به نظر می رسد دو شهروند دیگر در جریان انتقال آنها به مکانهای مورد نظر کشته شده باشند زیرا کاروان حامل این ایتالیایی ها مورد حمله نیروهای امنیتی محلی قرار گرفت .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار