کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

رکورد بی سابقه تولید گندم/ کاهش 25 درصدی واردات چای

طی دو سال اخیر با تولید مناسب چای در کشور میزان صرفه جویی در واردات به 75 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته 25 درصد صرف جویی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رکورد تولید گندم تا کاهش 25 درصدی واردات چای از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت،


دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکرگفت:واردات شکر دست بخش خصوصی نیست و از این رو بحث احتکار شکر منتفی است.


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت:افزایش قیمت مرغ از اواخر این هفته و اوایل هفته آینده در بازار پیش بینی می شود.


معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به بحران منابع آبی و نوع کشت این محصول تولید 100 درصدی دانه های روغنی امری نشدنی است.


رئیس سازمان چای گفت: طی چند روز آینده با پرداخت 50 میلیارد تومان دیگر جمع پرداختی مطالبات چایکاران به 150 میلیارد تومان خواهد رسید.


رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی گفت:کشت فراسرزمینی از جمله راهکارهای کاهش واردات مواد غذایی است که بایستی در داخل مورد توجه قرار گیرد.


مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تهران گفت:وزارت جهاد کشاورزی برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا وافزایش تولید ، برنامه های حمایتی را در دستور کار خودقرار داده است.


یکی از راه های افزایش بازدهی در مزارع، استفاده از روش های آبیاری نوین است که صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی را به همراه دارد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سطح بیابان های موجود در کشور ما به سبب قرار گرفتن روی کمربند خشک جهانی دوبرابر سرانه جهانی است.


مدیر عامل اتحادیه تکثیر صادرات آبزیان گفت: واردات تیلاپیا رقیب بسیار خطرناکی برای تولید قزل آلا به شمار می رود و سازمان شیلات اقدام موثری در جهت حمایت از تولیدکنندگان به عمل نیاورده است.


این روزها با توجه به اینکه مسئولان از ثبات قیمت ها خبر می‌دهند اما رصد ما از بازار حاکی از گرانی است و پیش بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد.


بهره برداری بیش از حد چوب جنگل های سرسبز شمال از سوی مافیای چوب به بهانه دست یابی به سودهای هنگفت، ریه های جنگل را از کار انداخته است.


انتهای پیام/











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار