شاهرود؛

توسعه گردشگری میامی با احیای بافت قدیم میامی

بافت قدیم میامی مکانهای تاریخی از جمله کاروانسرای شاه عباسی، برج ها و ... را شامل می شود

توسعه گردشگری میامی با احیای بافت قدیم میامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود، شهردار میامی گفت: احیای بافت قدیم میامی با قدمت بالایی که دارد و بناهای تاریخی موجود در جذب گردشگر بسیار موثر است.
علی رضا ابراز داشت: بافت قدیم میامی مکانهای تاریخی از جمله کاروانسرای شاه عباسی، حمام و مسجد آقایان، برج ها و ... را شامل می شود که فراهم ساختن امکانات مناسب و همکاری میراث فرهنگی می توان در توسعه گردشگری موفق بود.
وی افزود: یکی از اقداماتی که شهرداری میامی تملک و به بازگشایی آن اقدام کرده خیابان شهید نوروزپور است که موقعیت این معبر طوری رقم خورده تا گردشگران و مسافران بتوانند از جاده بین المللی تهران مشهد با ورود به این خیابان تمامی بناهای تاریخی و بافت قدیم میامی را بازدید کنند و این امر در زمره ظرفیت های خوب گردشگری میامی محسوب خواهد شد.
شهردار میامی درباره اقدام مشترک شهرداری و میراث فرهنگی درباره بافت شهری نیز گفت: با همکاری اداره میراث فرهنگی مرمت و بازسازی  برج تاریخی اسدخان، حمام تاریخی آقایان و بادگیرهای مسجد حاج صفر صورت گرفته و این امر توانسته بستر مناسبی برای جذب توریسم فراهم کند که امیدواریم این اقدامات بیش از پیش تقویت شود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی نیز در این دیدار با بیان اینکه تعامل و همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در حوزه بافت قدیم مقدمات جذب توریست به شهر تاریخی میامی را فراهم کرده است، گفت: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که در راستای اشاعه گردشگری  با هدف حفظ بافت تاریخی و اشاعه فرهنگ حفاظت و نگهداری بافت تاریخی، برج اسد خان به عنوان یک عنصر شاخص و دارای ویژگی‌های بصری و تاریخی، مرمت و بازسازی شده است.
محمد صادق رضویان با اشاره به مرمت بادگیرهای مسجد حاج صفر ابراز داشت: این مسجد بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و امیدواریم با اجرای مرمت و احیای این اثر تاریخی، علاوه بر حفظ اثر، زمینه ثبت آن در فهرست آثار ملی فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه میامی دارای ظرفیت های خوب گردشگری است، افزود: نگاه ویژه و تعامل بین دستگاه های ذی ربط می تواند این شهر را به جایگاه اصلی خود در استان سمنان برساند.

انتهای پیام/ر

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.