همدان؛

نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار منطقه غرب کشور در همدان

نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار منطقه غرب کشور در همدان آغاز بکار کرد.

نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار منطقه غرب کشور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  در این همایش ۳ روزه مدیران کل و کارشناسان محیط زیست استان های همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و لرستان یافته های 25 طرح پژوهشی را در زمینه حفاظت از محیط زیست در این استان ها بررسی و ارزیابی می کنند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با بیان برنامه های این سازمان در زمینه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست گفت: سند علمی، فرهنگی محیط زیست در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی بوده و قرار است برای توسعه آموزش ها در این زمینه ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور به مدارس محیط زیستی و توسعه پایدار تبدیل شود .

مظاهری از تدوین کتاب انسان و محیط زیست به عنوان محتوای درسی دانش آموزان خبر داد و افزود: نخستین بار در کشور ۳۳ موضوع محیط زیستی به مطالب درسی دانش آموزان افزوده می شود .

وی درباره میزان طرحهای پژوهشی با موضوع حفظ محیط زیست و کاربردی شدن آنها در کشور هم خاطرنشان کرد: بیش از 150 طرح محیط زیستی با 10 میلیارد تومان اعتبار در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های سراسر کشور اجرا شده و یا در حال اجرا است که همه این طرح ها کاربردی و بر مبنای واقعیت و نیاز سازمان حفاظت محیط زیست در هر منطقه است .

خانم استر کوئیچ لاروش، نماینده سازمان یونسکو در ایران هم در این نشست تغییرات اساسی در روش تولید و مصرف را لازمه توسعه پایدار در کشورها بیان کرد و گفت : این سازمان برنامه های مختلفی را برای آموزش حفاظت از محیط زیست بین قشرهای مختلف مردم جهان تدوین و تاکنون این برنامه ها را برای دانش آموزان و روزنامه نگاران اجرا کرده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.