همدان؛

نقش دوربین های کنترل سرعت در کاهش تلفات جاده ای

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: دوربین های کنترل سرعت نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای دارند.

نقش دوربین های کنترل سرعت در کاهش تلفات جاده ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  نصرت الله حیدری، با اشاره به اینکه  شبکه راه‌های اصلی استان همدان به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می شوند،افزود:مکان یابی دوربین های کنترل سرعت در جاده ها و محورهای اصلی این استان که مورد شناسایی قرار گرفته، تا پایان امسال نصب خواهد شد.

وی به تاثیر گذاری نقش حمل و نقل در توسعه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد واظهار داشت: رسالت اصلی اداره حمل و نقل و پایانه های استان تسهیل در روند توسعه صادرات است.

حیدری خاطر نشان کرد:ایمنی تردد از مهمترین وظیفه ی حمل و نقل کشوراست  چرا که بخش راه و حمل و نقل یک وزنه مهم در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بسیار بر آن تاکید دارند واین امر زیربنای توسعه و تولید است.

مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان از اتصال شرکت‌های سوخت به سامانه کارت هوشمند خبر داد و افزود: فقط ناوگان هایی در این سیستم کار می‌کنند که در خدمت سازمان حمل و نقل هستند.

حیدری عنوان کرد: به منظور صرفه‌جویی و ارتقاء بهره‌وری در بخش حمل و نقل، تسریع در روند نوسازی ناوگان باری، جلوگیری از قاچاق سوخت و اجرای اقتصاد مقاومتی طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان در سطح استان همدان اجرا شده است.

وی با اعلام این خبر که استان همدان با اجرای طرح تخصیص سوخت موفق به کاهش10 درصدی مصرف نفت و گازوئیل  شده است، بیان کرد: با اجرای کامل این طرح می‌توانیم از قاچاق غیر قانونی سوخت جلوگیری کرده و ناوگان حمل و نقلی  تحت نظارت سازمان را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این طرح شناسایی ناوگانی بود که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حمل و نقل برای دریافت کارت سوخت ثبت‌نام کرده بودند اما فعالیت خاصی نداشتند و از این کارت استفاده غیرقانونی انجام می گرفت  بنابراین پیرو اجرای این طرح در سطح کشور حدود 100 هزار کارت سوخت باطل و سهمیه سوخت ان ها ضبط شد.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.