اصفهان؛

برگزاری همایش آیینه های مقاومت

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: باید ارزش ها و دستاوردهای دوران اسارت را در سبک زندگی امروزمان بکار ببندیم چرا که در آن دوران وابستگی به دنیا مفهومی نداشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سعید اوحدی شامگاه سه شنبه در همایش "آیینه های مقاومت" که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و در تالار علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد اظهار داشت: باید با یک نگاه دیگری به مقوله اسارت بنگریم.

رئیس سازمان حج وزیارت کشور بیان کرد: همه پدیده‌های عالم یک ظاهر و باطنی دارند و فلسفه رشد و کمال انسان‌ها این است که ما از ظاهر پدیده‌ها به باطن آنها برسیم.

اوحدی در ادامه افزود: اگر از اسارت می‌گوییم به این معنا است که می‌خواهیم با نگاهی جدید به کُنه و باطن آن دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تعبیرمقام معظم رهبری در مورد اسراء که آنها الماس‌های درخشان هستند، خاطر نشان کرد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که دلیل این تعبیر عمیق این است که سخت ترین و مقاوم ترین عنصری که انسان در عالم خلقت، تا به حال شناخته است، الماس است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همانطور که حضرت زینب (س) در واقعه کربلا فرمودند "ما رأیت الاجمیلا" ، اگر از آزادگان عزیز ما هم درباره دوران اسارت سئوال شود، بی تردید خواهند گفت که جز زیبایی و عزت چیز دیگری ندیدیم.

اوحدی اظهار داشت: باید ارزش‌ها و دستاوردهای دوران اسارت را در سبک زندگی امروزمان بکار ببندیم چرا که در آن دوران وابستگی به دنیا مفهومی نداشت.

وی با اشاره به فاجعه منا خاطرنشان کرد: دو عامل اساسی باعث شد که شهدای منا به کشور منتقل شوند که اول، هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان عربستان و دیگری تلاش و ایثارگری های تفحص کنندگان اجساد مطهر شهداء بود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: اگر در آن زمان، بیمارستان های عربستان از امکانات کافی برخوردار بودند، درصد زیادی از عزیزانی که از دست رفتند الان در قید حیات بودند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.