بهترین کشور اروپا برای زندگی کجاست؟

گروه مشاوره بوستون به بررسی 44 شاخص مختلف در کشورهای قاره سبز پرداخت و بهترین کشور اروپا برای زندگی را انتخاب کرد.

بهترین کشور اروپا برای زندگی کجاست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ طبق یک رتبه سنجی، نروژ بهترین کشور اروپا برای زندگی است و مردم آن از بالاترین سطح رفاه عمومی برخوردارند.

یاکوب ماریان از گروه مشاوره بوستون در این رتبه سنجی به بررسی 44 شاخص مختلف ازجمله موارد ثروت، سلامت و آموزش‌وپرورش در کشورهای قاره سبز پرداخت.

بر اساس این رتبه سنجی، کشورهای شمال اروپا از وضع معاش ایده‌آل‌تری برای زندگی برخوردارند. نروژ یکی از بهترین نقاط جهان برای تماشای شفق شمالی است و در این رتبه سنجی امتیاز 100 را به دست آورد. این کشور زیباترین یخچال‌های طبیعی جهان را دارد و با توجه به گزارش بانک جهانی در جایگاه چهارمین درآمد سرانه بالای جهان قرار گرفته است. فنلاند با امتیاز 94.9 جایگاه دوم  را از آن خود کرد.

این در حالی است که با نزدیک شدن به جنوب و شرق قاره اروپا و حوزه بالکان، وضع معاش مردم ضعیف‌تر می‌شود. کشور مقدونیه در جنوب شرقی اروپا پایین‌ترین امتیاز را در این رتبه سنجی از آن خود کرده است.

انگلیس نیز با کنار زدن فرانسه (83.1)، استونی (78.8)، اسپانیا (76)، ایتالیا (70.6) و کسب امتیاز 90 در جایگاه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار