اهواز؛

امضای تفاهم نامه باسپاه پاسداران برای خدمات دهی به روستائیان

معاون توسعه روستایی کشورگفت: برای رفع محرومیت در خوزستان تفاهم نامه ای با سپاه امضا کردیم که اهالی روستاها از خدمات خوبی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از روستاهای بخش شعیبیه شوشتر اظهار کرد: برای برخی مشکلات مردم تنها شرمندگی ما را به همراه دارد چرا که پنج ماه از سیل زدگی این منطقه گذشته اما برخی مشکلات مردم هنوز باقی است.

رضوی ادامه داد: مشکلات و کمبوهای آب شرب و فضای آموزشی در این مناطق زیاد بوده و برخی از خیابان های این روستاها شرایط بسیار بدی دارند که از وضعیت آن ناراضی هستم.

وی گفت: صبر و متانت مردم وفادار و ولایتمدار خوزستان به نظام و انقلاب به رغم کم لطفی برخی مسئولان ستودنی است و بی شک از کنار مشکلات آنها نخواهیم گذشت و ابتدای هفته گزارش مشکلات و خسارت وارده به کشاورزان این منطقه را به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کرده و به زودی قدم های موثری در این زمینه برمی داریم.

رضوی تصریح کرد: همچنین برای بهسازی دو روستای شعبیه با توجه به اعتبارات موجود برنامه های خوبی پیش بینی شده است.

وی بیان داشت : برای هفت استان مرزی کشور با سپاه پاسداران تفاهمنامه ای امضا کرده ایم تا مهمترین مشکلات مردم مناطق محروم استان ها حل شود.

رضوی اظهار کرد: مهمترین مساله اشتغال جوانان است که متاسفانه با وجود تحصیل کردگان دانشگاهی اما هنوز شاهد آمار بالای بیکاری هستیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: همچنین برای رفع محرومیت در خوزستان نیز تفاهمنامه ای با سپاه امضا کردیم که اهالی روستاها با شرکت های تعاونی که تشکیل می دهند از خدمات خوبی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهنامه قرار است سهم آورده مردم به عنوان قرض چند ساله از سه برابر تا چند برابر با کارمزد صفر در اختیار مردم قرار گیرد اما برای روستاهای غیر مرزی نیز این تسهیلات به میزان 60 درصد آورده آنها تا 80 درصد به آنها با کارمزد سه درصد تسهیلات ارایه می کنیم.

رضوی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید اراده مردم هم عملی شود چرا که اگر بیکاری حل شود و توان اقتصادی مردم بالا برود بسیاری از مشکلات به دست خود اهالی رفع می شود.

وی درپایان گفت: با توانمند شدن مردم بحث مدرسه سازی، اصلاح شبکه آب شرب از محل درآمد خود آنها تامین می شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.