تبریز؛

داروهای لاغری اعتیاد آور است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت:اغلب داروهای لاغری که در باشگاه های ورزشی به جوانان و بانوان توصیه می شود، اعتیادآور است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در همایش آشنایی با سوء مصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری ویژه مدیران زن باشگاه های تبریز،گفت: سالانه حدود 50 نوع انواع مواد مخدر در فضای مجازی معرفی می شود که این نشان از فعال بودن دشمن برای به حاشیه کشاندن جوانان است و باید با اطلاع رسانی دقیق، افراد را از این مواد خطرناک دور کنیم.

 محمدعلی نصرتی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر در بین بانوان بالا رفته است، اظهار کرد: بسیاری از این مواد به نوع های مختلف از جمله ماسک های صورت، لوازم آرایشی، مکمل های بدن سازی، افزایش انرژی و همچنین بسیاری از داروهای لاغری به مواد مخدر آلوده هستند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در این زمینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش کنیم با همکاری سازمان های مختلف مردم را آگاه کنیم تا دچار مشکل نشوند.

نصرتی با بیان اینکه حضور زنان در جامعه و شرکت در فعالیت های اجتماعی و ورزشی گسترش یافته است، یادآور شد: به دلیل بالا بودن اهمیت جایگاه بانوان باید با حساسیت بیشتری در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.

نصرتی افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات ما در جامعه که در بین جوانان نیز زیاد شده است، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی است که عامل بسیاری از قتل ها، تجاوزها، طلاق، خودکشی ها، سوانح رانندگی و بسیاری از مشکلات دیگر است که اگر در این زمینه بتوانیم جوانان را از این مواد دور سازیم بسیاری از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

وی گفت: خانواده مهم ترین عضو جامعه است و اگر خانواده ها سطح آگاهی خود را بالاتر ببرند و والدین نیز نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند جوانان از گرفتار شدن به بسیاری از مشکلات دور می شوند.

خطر مصرف مکمل های ورزشی برای سلامتی ورزشکاران

 معاون امور ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این همایش، ورزش را یکی از اصلی ترین عوامل پیشگیری از بیماری ها دانست و گفت: نباید با وارد شدن مکمل های دارویی در کنار ورزش، سلامتی افراد به خطر بیفتد.

اکبر فرج اللهی افزود: سالم سازی جامعه یکی از وظایف اصلی ماست و باید تلاش کنیم با برگزاری همایش و سمینارهای مختلف مردم را با انواع آسیب های مواد نیروزا و داروهای لاغری آشنا کنیم تا دچار هیچ گونه مشکلی در این زمینه نشوند.

وی ادامه داد: تمامی مکمل های ورزشی برای سلامتی فرد ورزشکار مضر است و باید مدیران باشگاه ها در این خصوص اطلاعات کافی داشته و آن را در اختیار ورزشکاران قرار دهند که با برگزاری چنین همایش های در تلاش هستیم سطح آگاهی مدیران را بالاتر ببریم.

فرج اللهی اضافه کرد: محیط باشگاه های ورزشی باید مناسب باشد و ورزشکاران بدون هیچ گونه مشکلی با آرامش کامل ورزش کنند که این نیز یکی از وظایف اصلی مدیران باشگاه ها است.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.