تولید 18 درصد گاز کشور در پالایشگاه فجر جم

شرکت پالایش گاز فجر جم در استان بوشهر 18 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: این شرکت بزرگ‌ترین پالایشگاه گاز کشور به شمار می‌رود و روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز شیرین تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

 هادی هاشم زاده فرهنگ با اشاره به تولید 18 درصد گاز مصرفی کشور در این پالایشگاه، افزود: اکنون میدان‌های گازی نار و کنگان و فازهای 6، 7و 8 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی تامین کننده خوراک شرکت پالایش گاز فجر جم هستند که با وجود افت میدان‌های گازی نار و کنگان، در نظر داریم خوراک بیشتری از میدان پارس جنوبی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس مهم ترین طرح کنونی ما سازگاری سخت‌افزارهای موجود پالایشگاه برای دریافت گاز میدان پارس جنوبی است که ناخالص تر و ترش تر است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: امیدواریم در افقی سه ساله این طرح به ثمر برسد و بتوانیم روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان پارس جنوبی دریافت و تصفیه کنیم.

هاشم زاده، میعانات گازی و گاز مایع را از دیگر محصولات این شرکت عنوان کرد و گفت: پارسال هشت میلیون و 600 هزار بشکه میعانات گازی و 46 هزار و 700 تن گاز مایع تولید کردیم.

 وی همچنین با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در شرکت پالایش گاز فجر جم، توجه به محیط زیست را یکی از مسوولیت‌های این شرکت خواند و یادآور شد: تا کنون 85 میلیارد ریال در اجرای طرح‌های زیست محیطی هزینه کرده‌ایم و بنا به گزارش کارشناسان محیط زیست این شرکت هیچ آسیبی به منابع آب شهرستان جم وارد نکرده است.

 شرکت پالایش گاز فجر جم سال 68 در شهر جم در 270 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر آغاز به کار کرده است.

 با وجود این شرکت و مجتمع گازی پارس جنوبی، 68 درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.