ساری،

تشکیل دانشگاه های کارآفرین در کشور

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: تشکیل دانشگاه های کارآفرین درکشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی محمد نوریان درجمع روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استانهای شمالی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت اله آملی گفت: فعال تر شدن روسای دانشگاه ها دربخش کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باید جدی گرفته شود.

وی با ارائه مدلی برای نزدیک تر شدن رابطه دولت ، صنعت و دانشگاه، افزود: براساس آخرین مدل جهانی طراحی شده پس از سال 2010 بعد چهارم عوامل فرهنگی شامل مردم و شبکه های اجتماعی هستند ونگاه ورویکردهای جدید جامعه باید دست مایه آموزش ها وایده های خلاقانه برای کارآفرینی در حوزه پژوهش های دانشگاهی باشد.

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحصیل حدود یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: وجود این تعداد دانشجو در سراسر کشور، ظرفیت عظیمی هست که می توان با هدایت درست به سمت کارآفرین شدن، می تواند تحول اساسی در اقتصاد واشتغال زایی درکشور ایجاد کند.

به گفته نوریان ، فارغ التحصیل شدن بیش از پنج و نیم میلیون نفرازاین دانشگاه،ظرفیت های عظیمی است که دانشگاه آزاد می تواند برای کارآفرینی ونزدیک کردن چرخه علم به عمل ایفای نقش داشته باشند.

وی افزود: دبیرخانه هیات موسس بیش از 300 فعالیت را در دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی کرده است و در حال حاضر 10درصدت این فعالیتها در 33 زیر گروه تخصصی مشخص شده است و به عنوان شاخص های ارزیابی بررسی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار