شیراز؛

برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در فارس

راه‌اندازی انجمن ادبی در آباده، جشنواره های بازی‌ محلی در جهرم و قصه‌گویی در فسا از ویژه برنامه های فرهنگی در فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اعلام کرد: نخستین نشست اعضای ادبی نوجوان دختر با هدف راه‌اندازی انجمن ادبی و با حضور کارشناس ادبی و هنری اداره کل کانون و با حضور  مربی ادبی در کتابخانه مرکز شماره 1 شیراز برگزار شد.
گفتنی است در این نشست 15 نفر از اعضای نوجوان مرکز حضور داشتندکه با گفتن  نکاتی درباره اهمیت تشکیل انجمن‌های ادبی درمراکز کانون، کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی که در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته بود، معرفی شد.
هم چنین جشنواره بازی‌های محلی با هدف آشنایی اعضا با بازی‌های سنتی و پژوهش اعضا نوجوان در مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جهرم برگزار شد.
در این برنامه بازی‌های محلی جهرم به اعضا معرفی و بازی‌های محلی "الک دولک،هفت کل،ریگ ورچقو و سنگ چل چل مچلا" اجرا شد که بسیار مورد استقبال اعضا قرار گرفت.
هم چنین بر این اساس جشنواره‌ قصه‌گویی در فسا برگزار شد که در آن 20 عضو دختر نوجوان به قصه‌گویی با استفاده از شاهنامه فردوسی و گلستان سعدی پرداختند و قصه‌های شرکت‌کنندگان با سه معیار از طرف مربیان مورد سنجش قرار گرفت، و از این میان چهار عضو به عنوان قصه‌گوی برتر انتخاب شدند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.