آبادان؛

شناورسازی 35 مغروقه در اروندرود

وزارت خارجه مسؤول پیگیری اقدامات حقوقی برای شناورسازی اروند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برای شناورسازی اروند، باید اقدامات حقوقی آن توسط وزارت خارجه انجام شود.

عادل دریس در رابطه با روند لایروبی اروند، افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در کمیته حقوقی وزارت خارجه در رابطه با وضعیت لایروبی اروند، خوشبختانه طرف‌های عراقی پای مذاکره حضور پیدا کردند.

وی گفت: عراقی‌ها در رابطه با نفس معاهده هیچ بحثی را ندارند و مطالب ما را پذیرفته‌اند و ما از آنها خواستیم که کمیته حقوقی را به ما معرفی کنند تا مسائل مربوط به اروندرود را در قالب cbc دنبال کنیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در رابطه با مسائل شناور‌سازی‌ها افزود: خوشبختانه در رابطه با مسائل شناورسازی با همکاری وزارت خارجه کارهای خوبی در حال انجام است، اما بحث لایروبی چون به صورت یک‌جانبه است، ما توان انجام دادن آن را نداریم.

وی گفت: برای مسائل شناورسازی باید اقدامات حقوقی آن توسط وزارت خارجه در قالب دفتر cbc (دفتر هماهنگی بین عراق و ایران) و بر اساس مفاد معاهده 1975 الجزایر انجام شود و منتظر اعلام وزارت خارجه باشیم.

دریس در رابطه با مغروقه‌های اروندرود افزود: از بین مغروقه‌های موجود در اروندرود تاکنون 35 فروند شناورسازی شده و 39 فروند دیگر در حال اکران قرار گرفته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تاکنون هزینه پروژه‌های سازمان اداره بندر و دریانوردی شهرستان به 420 میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.