قزوین؛

سرعت رسیدگی به پرونده های قضائی افزایش می یابد

رئیس کل دادگستری استان گفت : سرعت رسیدگی به پرونده های قضائی با راه اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ جمال انصاری در مراسم راه اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی قزوین، افزود: روند ورود پرونده ها هزینه های سخت و هنگفتی را برای دستگاه قضاء ایجاد کرده است و مردم همچنان دغدغه مراجعه به دستگاه قضائیه برای احقاق حق خود را دارند.

وی ادامه داد: همکاری اتاق بازرگانی و دادگستری باعث شده تا با رفتن به سمت ایجاد مکانیسم های خاص، مرکز داوری ویژه تجار و تولید کنندگان شکل گرفته که باید برای تکمیل آن اقدام شود.

به گفته انصاری، اتاق بازرگانی در ایجاد مرکز داوری و رسیدگی به اختلاف های تجاری پیشرو بوده و  باید از چنین ظرفیت هایی به منظور تقویت جایگاه آنها حمایت کرد .

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه داوری در حاکمیت کشور نه در مبنای حقوقی جایگاه چندانی داشته و نه در مبانی اجتماعی از جایگاه اجرایی مناسبی برخوردار بوده، تاکید کرد: تجربه های ما باید به شکلی باشد تا به موفقیت های نسبی در این زمینه ها دست یابیم.

وی ادامه داد: روسای صنوف حاضر در این نشست می توانند در تبیین جایگاه داوری سطح جامعه موثر باشند زیرا جامعه هنوز آمادگی استقبال از این فرآیند را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار