زنجان؛

برداشت گردو 65 میلیارد ریال عاید کشاورزان طارمی می کند

پیش بینی می شود درآمد حاصله از برداشت گردو طی امسال در این شهرستان به حدود 65 میلیارد ریال برسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ علی رضا عماری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، گفت: گردو از لحاظ سطح زیر کشت با مساحت 381 هکتار رتبه چهارم باغات شهرستان طارم را به خود اختصاص داده به طوری که 345 هکتار از این میزان بارده است.
عماری با اشاره به اینکه عملیات برداشت محصول گردو در شهرستان طارم همه ساله از نیمه دوم مرداد ماه شروع شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه می یابد، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از یک هزار و 300 تن محصول از باغات گردو شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
وی تصریح کرد: امسال بیش از یک هزار و 700 نفر بهره بردار گردو در شهرستان طارم فعال بوده و بالغ بر3 هزار نفر روز مشغول برداشت این محصول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه ارقام مورد کشت گردو در شهرستان طارم عمدتاً از نوع گردوی معمولی بوده و گردوی محلی، کاغذی و سنگی را شامل می شود، عنوان کرد: پیش بینی می شود درآمد حاصله از برداشت گردو طی امسال در این شهرستان به حدود 65 میلیارد ریال برسد.
عماری با بیان اینکه گردوی تولیدی شهرستان طارم بیشتر به صورت آجیلی و همچنین در انواع غذاهای محلی و سالادها به مصرف می رسد، گفت: گردوی تولیدی به غیر از مصرف داخل شهرستان به سایر شهرستان های استان و همچنین استان های مجاور ارسال می شود.
 
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.