شیراز؛

افزایش خرید گندم در فارس

خرید گندم در فارس 13 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از هشتصد و ۹۶ هزار تن گندم در استان از کشاورزان خریداری شده که این میزان نسبت به پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.
 قاسمی بیان کرد: با توجه به  ادامه برداشت گندم در مناطق شمالی استان ۵ هزار هکتار از اراضی گندم هنوز برداشت نشده و پیش بینی می شود بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در فارس خریداری شود.
وی افزود: در سال زراعی ۹۴-۹۵ میزان بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته ولی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رعایت نکات فنی از جمله تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از بذر کارها، اجرای طرح های امید و پارسل و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف  وعلی رغم کاهش بارندگی موجب افزایش تولید شده است.
وی ادامه داد: در کشور بیش از ۱۰ میلیون و هفتصدو ۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که وجه بیش از ۴۵ در صد گندم خریداری شده در کشور به کشاورزان پرداخت و در استان فارس بیش از هفتصد و 26 میلیارد تومان از وجه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.
وی همچنین در رابطه با وضعیت کلزا تصریح کرد: بیش از دو هزار و ششصدو  5 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که تمام وجه کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.
قاسمی اضافه کرد: استان فارس تنها استانی در کشور بوده است که با پیگیری های انجام شده بیش از ۱۰۰۰ تن گلرنگ را از کشاورزان خریداری و در سامانه ثبت شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار