سخت‌شدن بی‌سابقه گرفتن مدال طلای المپیک

گرفتن مدال طلای المپیک از سال 1896 تاکنون، هرگز تا این حد دشوار نبوده است.

سخت شدن بی‌سابقه گرفتن مدال طلای المپیکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایوثرتی‌اِیت، سرانه مدال طلای المپیک از سال 1896 تاکنون، به اندازه امسال کم نبوده است. تعداد رویدادهای ورزشی المپیک در تابستان امسال 306 عدد است و به هر مسابقه یک مدال طلا اختصاص داده شده است. جمعیت جهان 7.3 میلیارد نفر است: یعنی به ازای هر یک میلیارد نفر کمتر از 42 رویداد ورزشی پیش‌بینی شده است. اما این نسبت از المپیک 2000 سیدنی تاکنون روندی کاهشی داشته است. در سال 2000 مسابقات نسبت به سال 1996 یازده درصد افزایش یافتند و به 300 عدد رسیدند.

کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2002 طی گزارشی هشدار داد رقابت‌ها بیش از حد گسترده شده‌اند. بنابر این گزارش تعداد ورزش‌ها، قهرمانان و علاقمندان به شرکت در المپیک در حال افزایش است که در نتیجه تعداد رسانه‌های بیشتری نیز باید برای پوشش رقابت ها همکاری کنند. این مسائل به بالا رفتن هزینه میزبانی و حذف کشورهای ناتوان از فهرست میزبانان منجر می‌شود.

با اینکه از سال 1920 تاکنون تعداد رویدادهای ورزشی هنوز دو برابر نشده، تعداد قهرمانان شرکت‌کننده در رقابت‌ها چهار برابر و تعداد کشورهای مشارکت کنند هفت برابر شده است. کاهش تعداد مسابقات به ازای هر نفر نشان می‌دهد تعداد قهرمانانی که برای همان تعداد ثابت مدال‌ها رقابت ‌می‌کنند، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار