ارومیه؛

ایران در تمامی صحنه ها همواره یار ملت عراق بوده

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت درمجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر ایران در مبارزه با داعش، گفت: ایران در بحث مبارزه با داعش و مبارزه با صدام همواره یار ملت عراق بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول خضری در خصوص دیدار دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق، اظهار داشت: این دیدار از دو جنبه حائز اهمیت بود. ایران و عاق تنها دو همسایه ساده نبوده‌اند و در این دیدار نیز تاکید شد که این دو کشور همچون دو برادر به طور مرتب در طول تاریخ پشتیبان همدیگر بوده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل تجاری و اقتصادی مطرح شده در این دیدار، ادامه داد: موضوع حذف روادید و رفع موانعی که بر سر راه تجار و سرمایه گذاران هر دو کشور قرار دارد، مباحثی مطرح شد. دکتر لاریجانی عملکرد مثبت اقلیم کردستان در این زمینه را مثال زد و دولت مرکزی عراق نیز باید از این فرصت اسفاده کند و بحث بازسازی و سرمایه گذاری بین دو کشور با حذف روادید و مسائل مربوط به ویزا باید حل شود.

خضری با اشاره به 63 خانواده قربانی بمباران شیمیایی صدام در حلبچه که فرزندان آن ها در ایران حضور و از حمایت ایران برخوردارند و انجام آزمایش گم شدگان، گفت: با توجه به خواهر خواندگی 2 شهر سردشت و حلبچه به دلیل هم مرزی، لازم است که مرز کیله سردشت رسمی شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.