کرمانشاه؛

بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت:بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان است و درصد بیکاری در این قشرنزدیک به دو ونیم برابر افرادی است که هیچگونه تحصیلات دانشگاهی ندارند

داوود ناصری امید گفت:هم اکنون یک سوم از دانشجویان ما در رشته های علوم پایه هستند که هیچ نیازی در بازار کار برای جذب این افراد وجود ندارد.

از سوی دیگر در نظام آموزش و پرورش چندان گرایشی به سمت رشته های مهارتی نیست و حدود40 درصد از ظرفیت هنرستان های ما خالی است و اغلب دانش آموزانبه سمت رشته های نظری گرایش دارند که یک آفت است.

وی از وجود 22 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در استان یاد کرد و افزود: شش مرکز از این مراکز در شهر کرمانشاه واقع شده است.

ناصری امید یادآور شد: تمامی خدمات ما در مراکز دولتی به صورت 100 درصد رایگان بوده و حتی برای افرادی که از روستاها برای آموزش‌های فنی و حرفه ای مراجعه می‌کنند، محل اسکان، خوابگاه و غذا نیز در کنار خدمات آموزشی تعریف می‌کنیم.

وی افزود: در مراکز دولتی، آموزشگاه های خصوصی نیز فعالیت می‌کنند و حدود 350 آموزشگاه در سطح استان وجود دارد که که حدود 30 آموزشگاه آن در شهر اسلام آبادغرب فعال استو ارائه خدماتشان با شهریه مصوب ما صورت می‌گیرد.

ناصری امید به تعهدات سالیانه آموزش فنی و حرفه ای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد:سال 94در بخش خصوصی و دولتی، نزدیک به هشت و نیم میلیون نفر ساعت در قالب 40 هزار نفر دوره ارائه خدمات داشتیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.