اصفهان؛

تعطیلی هر هفته ۴ واحد صنفی در اصفهان

رکود سنگین در بازار لوازم خانگی اصفهان باعث تعطیلی هر هفته 4 واحد صنفی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رئیس اتحادیه لوازم خانگی این استان گفت: مردم امروز قدرت خرید ندارند و تقریبا در هر هفته ۳، ۴ مورد جدید به تعطیلی واحدهای صنفی ما اضافه می‌شود.

اکبر زادمهر افزود: بازار لوازم خانگی همچون اصناف دیگر درگیر مشکل رکود است، حتی می‌توان گفت ما بیشتر از بخش‌های دیگر بازار مسئله رکود را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی فروش لوازم خانگی گفت: بسیاری از واحدهای صنفی پروانه کسب ندارند و بعد از مدتی تعطیل می‌شوند، برخی دیگر به دلیل بالا بودن اجاره‌ها و رکود بازار توانایی ادامه فعالیت را نداشته و این شغل را ترک می‌کنند و باید گفت تقریبا در هر هفته، 3، 4 مورد جدید به تعطیلی واحدهای صنفی ما اضافه می‌شود.

زادمهر ادامه داد: واردات قاچاق بیشترین ضربه را به تولیدکننده داخلی می‌زند، برخی کسبه‌ها جنس را به صورت قانونی وارد می‌کنند اما برخی دیگر از راه‌های غیرقانونی اجناسی که به صورت غیرقانونی وارد بازار می‌شوند از نظر قیمت 30، 40 درصد ارزان‌تر است و مردم به سمت آن جذب می‌شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان تصریح کرد: وقتی جنس قاچاق به طور کلی نابود شود به نفع تولیدکننده است و در غیر این صورت دردی از دردهای تولیدکنندگان داخلی دوا نمی‌شود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.