آبادان؛

راه اندازی طرح ساماندهی طب سنتی در آبادان

واحدهای طب سنتی در آبادان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طرح ساماندهی طب سنتی را انجام دادیم و واحدهایی را تحت عنوان واحدهای طب سنتی ایجاد کردیم.

مرتضی جعفری افزود: از آنجایی‌که در حوزه دانشکده پزشکی آبادان که شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است 5 مبادی ورودی کالا داریم و از این مبادی کالاهای خوراکی، دارویی،آرایشی و بهداشتی وارد می‌شود نیاز به نظارت بیشتر به این حوزه احساس شد.

وی گفت: به همین منظور در هر ورودی افرادی متخصص را مستقر کردیم تا به‌صورت دائم بر کالاهای خوراکی، آرایشی، بهداشتی و دارویی ورودی نظارت داشته و از ورود کالای قاچاق یا غیر مجار خودداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهمیت نظارت بر انبارهای مواد غذایی، بهداشتی و دارویی افزود: به‌منظور کنترل این انبارها سرکشی و بازرسی‌های آن‌ها به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

جعفری  بابیان اینکه درگذشته طب سنتی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ساماندهی نشده بود و نظارتی بر آن صورت نمی‌گرفت، گفت: این موضوع نیاز به رسیدگی داشت.

وی افزود: به همین منظور طرح ساماندهی طب سنتی را انجام دادیم و واحدهایی را تحت عنوان واحدهای طب سنتی ایجاد کردیم.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهمیت طب سنتی در جامعه، گفت: قبلاً مشاهده می‌شد که داروهای مختلف لاغری، جنسی یا انواع دیگر دارو در این نوع طب توسط مراکزی که نظارتی بر آن‌ها صورت نمی‌گرفت تجویز می‌شد.

جعفری دانشکده پزشکی آبادان را جزو 10 دانشگاه اول کشور خواند که مجهز به سیستم بررسی نسخ است و افزود: در این طرح نسخ تجویز شده توسط پزشکان در سیستم ثبت می‌شود.

وی با اشاره به سامانه پاسخگویی 1495 معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان، گفت: کیفیت و میزان پاسخگویی این سامانه همواره مورد تأکید ما بوده و سطح رضایت‌مندی مردم از آن نیز تاکنون سطح خوبی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.