اردبیل؛

افتتاح 48 طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در دهفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت 48 طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: همزمان با هفته دولت 48 طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 63هزار و 630 میلیارد ریال در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه اغلب پروژه های افتتاحی شامل 36 طرح در حوزه آبیاری مدرن تحت فشار است، گفت: این پروژه ها در سطح 7 هزار و 674 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می شود و بهره برداری از آنها زمینه اشتغال مستقیم برای 3 هزار و 815 نفر ایجاد می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 4 طرح مربوط به صنعت مرغداری و گاوداری، 4 پروژه لوله گذاری و کانال انتقال آب، 2 پروژه پرورش ماهی و 2 پروژه احداث استخر و کانال های آبرسانی و احداث سد از دیگر طرح هایی می باشد که همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می شود.

سروی با اشاره به پروژه های مرغداری که در هفته دولت در اردبیل افتتاح می شود، بیان کرد: از جمله طرح ها در این حوزه تولید جوجه یک روزه به ظرفیت سالانه 30 هزار قطعه بوده که با سرمایه گذاری530 میلیون ریال در روستای دویل بخش هیر افتتاح شده و زمینه اشتغال 10 نفر در این واحد فراهم می شود.

وی بهره برداری از طرح های صنعت پرورش ماهی و آبزی پروری در استان را زمینه ساز افزایش سالانه 30 تن آبزی به محصولات استان در این حوزه دانست و گفت: راه اندازی استخرهای ذخیره آب و سدها نیز که به منظور استفاده حداکثری از منابع آب انجام می شود برای 215 نفر در سطح استان ایجاد اشتغال می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.