رزمایش نظامی چین در دریای ژاپن

ارتش خلق چین نسل جدید ناوها و بمب‌افکن‌های خود را در یک رزمایش دریایی بزرگ به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، چین در بحبوحه مناقشات ارضی خود با همسایگان آسیایی، روز جمعه با انجام یک رزمایش نظامی گسترده در دریای ژاپن از نسل جدید ادوات جنگی خود رونمایی کرد. 

وزارت دفاع چین روز گذشته (شنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رزمایش نظامی، ارتش چین در مقابل یک دشمن فرضی قرار گرفت و حمله هوایی بمب‌افکن‌ها به ناوگان دریایی چین نیز شبیه‌سازی شد.

در این بیانیه، هیچ اشاره‌ای به دلیل برگزاری این رزمایش و انتخاب دریای ژاپن به عنوان محل برگزاری آن نشده است. با این حال، کارشناسان بین‌المللی برپایی این رزمایش را با ادعای مالکیت چین بر برخی از جزایری که هم اکنون در کنترل ژاپن قرار دارند، بی‌ارتباط نمی‌دانند.

چین علاوه بر ژاپن، با آمریکا نیز در دریای چین جنوبی درگیر یک رقابت شدید شده است؛ چراکه هر دو کشور به دنبال سلطه نظامی در این منطقه هستند. 

براساس بیانیه وزارت دفاع چین، آخرین نسل از ناوهای جنگی رادار گریز و هواپیمابر ارتش خلق چین، بمب‌افکن‌های راهبردی H-6k با قابلیت شلیک موشک‌های کروز و همچنین "سامانه‌های هشدار سریع" در این رزمایش نظامی مورد استفاده عملیاتی قرار گرفتند. 

در حال حاضر، علاوه بر چین، تنها آمریکا و روسیه قادر به شلیک موشک‌های کروز از هوا هستند. 

چین برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک با روسیه را نیز در دریای چین جنوبی در دستور کار دارد. این رزمایش که قرار است ماه آینده برگزار شود از هم اکنون با انتقاد واشینگتن رو به رو شده است.

واشینگتن مدعی است انجام رزمایش در دریای چین جنوبی باعث تشدید بی‌ثباتی در این منطقه خواهد شد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار