500 تخته فرش به حراج تخصصی فرش در ایران رسید

مدیر نخستین حراج تخصصی فرش در ایران، از ارسال بیش از 500 تخته فرش به دبیرخانه این حراج خبر داد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا محمودوند در گفتگویی ضمن اعلام استقبال بی‌نظیر هنرمندان، مجموعه‌داران و ... از فراخوان نخستین حراج تخصصی فرش اظهار داشت: برطبق فراخوان، آثار بایستی تا 15 اردیبهشت به دبیرخانه «خانه حراج ملی» ارسال می شد. اما با وجود اتمام مهلت ارسال آثار، همچنان اثر به دبیرخانه معرفی می شد که ما آنها را نیز وارد فرایند کارشناسی کردیم.

وی در ادامه گفت : بیش از 500 تخته فرش اعم از فرش، قالی، قالیچه، تابلو فرش و گلیم به دبیرخانه ارسال شد که 27 اثر از میان آنها برای شب حراج انتخاب شدند. البته تا مدت برگزاری نمایشگاه، امکان افزایش تعداد آثار خواهد بود.

مدیر نخستین حراج فرش تخصصی در ایران در خصوص گزینش این آثار گفت: معیار انتخاب این فرش ها، قدمت، نقشه، بافت و ... بوده است و تلاش شد تا سلایق مختلف درنظر گرفته شود.

محمودوند با اشاره به آنکه فرشهای ایرانی در مناطق مختلف جغرافیایی ویژگی‌های خاص خود را دارند، افزود: به علت کیفیت پایین برخی آثار ارسال شده، امکان گزینش اثر در برخی مناطق و خطه جغرافیایی نبود. بر فرض مثال بهترین فرش «بلوچ» به ما معرفی نشد و چون آثار ارسال شده معیارهای لازم را نداشتند، برای حراج انتخاب نشدند. در این میان اصفهان، تبریز، کرمان، کردستان، قم و مشهد از جمله شهرهایی بودند که بیشترین آثار از این استانها انتخاب شد.

وی درباره انتخاب احمد نجفی، هنرمند سینما و تلویزیون ایران به عنوان آکشنر این دوره از حراج گفت: ایشان جزو هنرمندانی هستند که هم تحصیلات آکادمیک در حوزه هنر دارند و هم در حوزه اکشن در خارج از کشور اطلاعات خوبی دارد.

آثار نخستین حراج تخصصی فرش در ایران پس از سه روز نمایش در سالن خانه همایش، جهت بازدید عموم، در روز جمعه مورخ پنجم شهریور در همین مکان چکش زده می شوند.


«خانه حراج ملی» تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره حراج ملی آثاری در زمینه‌های نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌ دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است که با توجه به اینکه دومین دوره «حراج ملی» نیز با تمرکز بر فروش صنایع دستی برای نخستین بار در کشور برگزار شد، با استقبال هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.