رویای آمریکا در گسترش منابع گازی خاورمیانه

آمریکا امیدوار است با استفاده از منابع گازی تازه کشف شده در منطقه خاورمیانه، وابستگی اتحادیه اروپا به روسیه را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بلومبرگ؛ فرستاده ویژه وزیر خارجه آمریکا، جان کری، در مورد مسائل انرژی اظهار کرده استفاده از اکتشافات جدید گازی خاورمیانه، این فرصت را برای کشورهای مدیترانه شرقی ایجاد کرده تا با یکدیگر روابط نزدیک تری برقرار کنند. در این میان ترکیه و رژیم صهیونیستی نیز از این فرصت برای بهبود ارتباطات استفاده کرده اند. 

دیپلمات آمریکایی، آموس هوچستاین، در مصاحبه‌ای تلفنی اظهار کرد کشورهای منطقه برای دستیابی به اکتشافات چند میلیاردی در اسرائیل و قبرس، باید با یکدیگر همکاری کنند. در حالی که اسرائیل در نظر دارد تا میدان گازی " لویاتان" خود را راه اندازی کند، رژیم صهیونیستی در نظر دارد تا همزمان خط لوله ای نیز به ترکیه افتتاح کند. این خط لوله علاوه بر انتقال گاز به یک مشتری احتمالی می تواند به عنوان مسیری برای انتقال گاز به مشتریان اروپایی مورد استفاده قرار گیرد.

هوچستاین در مصاحبه خود گفت: "تحلیل و بررسی من این است که در میدان گازی لویاتان، برای دسترسی به هردوی این اهداف، گاز کافی وجود دارد."

اکتشافات عظیم در سال های اخیر در نزدیکی قبرس، مصر و فلسطین اشغالی، مدیترانه شرقی را به عنوان یک منبع مهم و اصلی برای صادرات گاز در سال های آینده تبدیل کرده اند. در حالی که این مناطق با مشکلات سیاسی بسیاری مواجه هستند، آمریکا امیدوار است از این فرصت برای گسترش منابع گازی اروپا و کاهش وابستگی این قاره به روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار