مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: برش استانی برنامه ششم محیط زیست استان تهیه و تدوین شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین؛ سیاوش شمسی پورافزود : با اجرای این برنامه ، از این پس دستگاههای اجرایی در اجرای طرح ها ملزم به ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی می شوند.

 سیاوش شمسی پوردر نشست خبری گفت: بهترین کارنامه اداره کل محیط زیست استان به عنوان شاخص برنامه های اجرا شده در حفظ محیط زیست همسو کردن تمامی مسئولین و ادارات استان برای صیانت از محیط زیست  است.

وی درباره مدیریت پسماند دراستان قزوین گفت: در زمینه پسمانهای خانگی، صنعتی، عفونی و روستایی برنامه های خوبی اجرا شده و استان قزوین پیشتاز مدیریت پسماند در کشور محسوب می شود و در زمینه پسماند الکترونیکی نیز برنامه ریزی مدونی در حال اجراست.

شمسی پور، درباره طرح جامع آلودگی هوا در استان یادآورشد: طرح جامع آلودگی هوا در استان قزوین تهیه شده و در مرحله بعدی برای اجرا بایستی به تصویب شورای برنامه ریزی استان برسد.

وی در مورد ارتقاء مناطق حفاظت شده استان تصریح کرد: برنامه ارتقاء مناطق الموت و طارم در شورای عالی محیط زیست در حال بررسی است که در صورت تصویب مساحت اراضی حفاظت شده در استان از 1.6 درصد به حدود 8 درصد خواهد رسید که به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

شمسی پوراظهارداشت: هدایت واجرای پروژه های حفظ محیط زیست از اولویت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین است و طرح مدیریت منطقه حفاظت شده باشکل نیز در شرایط مطلوبی است.

وی ، تمایل و بهره گیری از پتانسیل و توان تشکل های زیست محیطی را از جمله برنامه های اصلی اداره کل دانست واشاره کرد: در دولت جدید تعداد تشکل های مردم نهاد در کشور به چندین برابر رسیده است.

شمسی پور اظهارداشت: در حال حاضر 17 تشکل زیست محیطی در استان فعالیت می کنند که با تقویت آنها باید از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف محیط زیسنت بخوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.