آبادان؛

حل مشکل آب شرب منطقه ابوالفارس رامهرمز

مشکل آب شرب منطقه ابوالفارس رامهرمز یکنواخت نبودن کلر درمسیرآبرسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛فرماندار رامهرمز گفت: آب آشامیدنی منطقه ابوالفارس این شهرستان مشکلی ندارد و تنها مشکل آب آشامیدنی این منطقه یکنواخت نبودن میزان کلر در مسیر خط لوله آبرسانی به این منطقه است.

علی بویری افزود: به دلایل فنی در برخی نقاط لوله های توزیع آب میزان کلر کم یا زیاد می شود که در این مورد نیز مشکل کاهش کلر وجود دارد.

وی گفت: برای حل این مشکل آبفا روستایی وارد کار شده و به طور یکنواخت در حال کلرزنی در لوله های آبرسانی است.

فرماندار رامهرمز با بیان اینکه مرکز بهداشت این شهرستان در شورای سلامت به بهداشت آب این منطقه اعتراض داشت افزود: این مشکل در بیشتر موارد ممکن است اتفاق افتد که به سرعت قابل حل است و در این منطقه نیز این مشکل در حال حل شدن و کنترل است.

بویری با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی رامهرمز گفت: شبکه آب و فاضلاب این شهرستان فرسوده است و برای حل مشکلات آب در این منطقه باید سامانه آبرسانی به روز شود.

وی افزود: در غرب این شهرستان 49 روستا وجود دارد که آب شرب آنها از شوشتر تامین می شود و در پمپاژ آب و تاسیسات آب این منطقه مشکل وجود دارد.

فرماندار رامهرمز گفت: آبرسانی به بسیاری از مناطق این این شهرستان مدیر واحد ندارد و توسط آبفا روستایی و آبفا شهری مدیریت می شوند.

بویری گفت: نبود مدیر واحد مشکلات زیادی در آبرسانی به بسیاری از مناطق این شهرستان ایجاد کرده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز در این خصوص گفت: مشکل آب منطقه ابوالفارس شهرستان رامهرمز به دلیل یکنواخت نبودن میزان کلر در لوله های آبرسانی به این منطقه است که این اتفاق درهر زمان ممکن است رخ دهد.

شکراله سلمان زاده افزود: هم اکنون آبفا روستایی در حال کلرزنی نقاطی است که میزان کلر آن کاهش یافته است.

وی گفت: در این منطقه طغیان بیمار روده ای مشاهده نشده و روزانه ناظران بهداشت لوله های آبرسانی را کلرسنجی می کنند تا در صورت نیاز کلرزنی انجام شود. هم اکنون آبفا روستایی کار نتظیم میزان کلر در این خط لوله را انجام می دهد.

مرکز بهداشت شهرستان رامهرمز در شورای سلامت این شهرستان از وضعیت آب شرب منطقه ابوالفارس در این شهرستان ناراضی بود و خواستار قطع آب این منطقه که بالغ بر 6 هزار نفر جمعیت دارد بوده است.

شهرستان رامهرمز با چهار هزار و 257 کیلومتر مربع مساحت در شرق خوزستان واقع است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.