پیش‎آهنگ‌های افغانستانی در گروه‌های مین‌شناسی

پسران و دختران افغانستانی در گروه‌هایی پیش‌آهنگ، راه‌های شناسایی انواع مین‌ را در شهرهای این کشور جنگ‌زده آموزش می‌بینند.

گروه‌های مین‌شناس افغانستانی و تلاش برای حفظ زندگیبه‎گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ‎به نقل از وب‎سایت شبکه اسکای نیوز، پسران و دختران افغانستانی در گروه‌هایی پیش‌آهنگ، راه‌های شناسایی انواع مین‌ را در شهرهای این کشور جنگ‌زده آموزش می‌بینند.

این گروه‌های پیش‌آهنگ افغانستانی با مشکلاتی مانند بی‌بضاعتی و نگرانی‌های امنیتی مواجه هستند، به‌علاوه سفرهای گروهی به مناطق دور دست، فعالیت‌های آنان را پر از خطر و چالش می‌سازد.

گفتنی است همواره ده‌ها تن از شهروندان افغانستانی در ماه قربانی این مین‌ها هستند که در میان آنان عده‌ای کشته و برخی از آنان نیز مجروح شده و عضوی از بدن خود را از دست می‌دهند.

موضوع فاجعه‌بارتر آن است که برخی از کودکان کنجکاو تصور می‌کنند این اشیاء (مین‌های) انفجاری و کشنده، اسباب‌بازی هستند.

یکی از اعضای گروه مین‌شناس افغانستانی می‌گوید زمانی که پیرامون انواع مین‌ها آگاهی و اطلاعات کسب می‌کنیم، درحقیقت این آموزش‌ها امکان نجات زندگی ما و دیگران را فراهم می‌کند.

در سرزمینی که از معضلات به‌جای مانده از جنگ رنج می‌برد و در آن رشد انواع مواد مخدر و آلوده درحال گسترش می‌باشد، این فعالیت‌ها و تشکیل گروه‌های پیش‌آهنگ مین‌شناس محیطی امن را برای پسران جامعه به‌وجود می‌آورد.

هم‌چنین تشکیل گروه‌های پیش‌آهنگ شناسایی مین دختران در افغانستان، محیط مناسبی را نیز برای مشارکت آنان در جامعه فراهم می‌آورد؛ به‌گونه‌ای که این دختران افغانستانی 40 درصد گروه‌های شناسایی مین را در این کشور تشکیل می‌دهند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار