در ادامه رقابت‌ها میان گروه‌های تروریستی؛

سرکرده القاعده خواستار طرد داعش شد

ایمن ظواهری در پیام ویدئویی جدید خود، خواستار حمایت از گروه تروریستی طالبان و دوری از داعش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، ایمن ظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده، روز یکشنبه با انتشار ویدئویی خواستار حمایت از طالبان و طرد گروه تروریستی داعش شد.

ظواهری در اظهاراتش، داعش و سرکرده آن عامل ایجاد شکاف در میان افراطی‌ها توصیف کرد. او سپس از طرفداران این گروه خواست به سمت طالبان بیایند و به این گروه تروریستی ملحق شوند.

این دومین ویدئوی منتشر شده از ایمن ظواهری است. در ویدئوی اول نیز سرکرده این گروه تروریستی از اخوان‌المسلمین به شدت انتقاد کرد.

ایمن ظواهری درحالی از گروه تروریستی داعش انتقاد می‌کند که خود سرکرده بزرگترین گروه تروریستی جهان است. با وجود اینکه داعش و القاعده تفکرات مشابهی دارند، از زمان ظهور داعش در سال 2014 این دو گروه تروریستی همواره در رقابتی فعال با یکدیگر بوده‌اند.

داعش معتقد است القاعده مسیر درستی را برای تاسیس آنچه که این گروه تروریستی «خلافت اسلامی» خوانده، انتخاب نکرده است. داعش علاوه بر جذب اعضای گروه تروریستی القاعده، با ایجاد شاخه‌ای در افغانستان چالش هایی را نیز برای این گروه ایجاد کرده است. «ولایت خراسان،» شاخه داعش در افغانستان است که در حال حاضر شاخه‌ای کوچک، اما به شدت خطرناک است.

داعش مسئولیت انفجار انتحاری در کابل را که منجر به کشته شدن 80 نفر شد، بر عهده گرفت. این حمله، مرگبارترین حادثه تروریستی در افغانستان از سال 2001 بود. 

پشت پیام ظواهری یک هدف سیاسی نیز نهفته است. ظواهری نسبت به طالبان اعلام وفاداری کرده است. با این حال، صرف نظر از وفاداری القاعده به طالبان، پیام ظواهری نشان دهنده تداوم دشمنی میان القاعده و داعش است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار