سنندج؛

تقویت و گسترش تقوا، مهمترین کارکرد مساجد در جامعه

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان مسجد در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما مسلمانان نگاه ویژه‌ای به مساجد داریم، زیرا مهمترین کارکرد مساجد تقویت و گسترش تقوی در جامعه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، دیروز در اولین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان، گفت: بسیج یکی از برکات انقلاب است انقلابی که جوانانی انقلابی را تربیت کرده که اگر در هر زمینه‌ای وارد شوند اثرات سازنده و مفیدی خواهد داشت و حتما موفق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اولین بیتی که خدا بر روی زمین ساخت، بیت‌الله الحرام بود که مرکز همه توجه‌ها باشد، افزود: اولین کار پیامبر(ص) بعد از هجرت به مدینه ساخت مسجد بود که این نشان دهنده اهمیت جایگاه مسجد در نظام اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مسجد در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما مسلمانان نگاه ویژه‌ای به مساجد داریم زیرا مهمترین کارکرد مساجد تقویت و گسترش تقوی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد نقش ویژه‌ای در سلامت جسم و روح دارند زیرا تحقیقات علمی به تازگی عنوان کرده‌اند که بهترین راه تخلیه انرژی‌های الکتریکی از بدن سجده است و اگر این سجده به سمت مرکز زمین یعنی به سمت قبله باشد این انرژی بیشتر تخلیه می‌شود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: تقویت روحیه تقوی و دینداری اولین منفعتی است که ساخت مساجد به همراه دارد که خوشبختانه استان کردستان از نظر وضعیت مساجد در کل کشور از جایگاه خوب و ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در گذشته بشر تنها به سلامت جسم توجه می‌کردند اما اکنون توجه ویژه‌ای به سلامت روح دارد و اسلام برای سلامت جسم و روح دستورات ویژه‌ای دارد که گذشت زمان و پیشرفت علم پرده از چرایی و علت این دستورات برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت روح، معیار تقوی است اگر روح انسان تربیت خدایی شود و رنگ خدایی بگیرد آدمی به چنان قدرتی می‌رسد که به اذن خداوند همه کائنات در خدمت وی قرار می‌گیرد.

وی به کلامی از امام راحل(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: اولیاء خدا همه تربیت شده مساجد هستند و بنابر فرموده امام خمینی(ره) مسجد سنگر است که از خالی ماندن این مساجد باید ترسید زیرا ضربات جبران ناپذیری دارد.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه عوامل متعددی در توسعه فرهنگی و علمی کشور نقش دارند، افزود: یکی از مسائل مهمی که نقش موثر و اساسی در توسعه دارند تربیت نیروهای انسانی شجاع و استوار است که از مهمترین ارکان توسعه محسوب می شود و مساجد در تربیت این نیروها نقش موثری دارند.

وی مسجد را بهترین مکان برای تقویت تقوی و معارف الهی معرفی کرد و افزود: برخی از مسئولان که آموش داده شده غرب هستند و تفکرات غربی در آنها رسوخ کرده است به برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد اهمیت نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت نیروهای هم طراز انقلاب و پیاده سازی فرهنگ نماز از کارکردهای ویژه مساجد است که جامعه را از خطرات و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی مصون می دارد.

وی اضافه کرد: شمار مساجد در استان کردستان قابل توجه است بنابراین برنامه‌هایی بیشتری برای فعال‌تر کردن مساجد پیش بینی و اجرا شود

انتهای پیام/م
برچسب ها: تقویت ، گسترش ، تقوا ، مساجد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.