طراحی مشعل کاهنده آلودگی هوا

مدیرعامل شرکت فناور در حوزه تولید مشعل گفت: طراحی این مشعل با هدف کاهش آلودگی گازهای خروجی صورت گرفته است.

ایوب عادلی مدیرعامل شرکت فناور در حوزه تولید مشعل در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  توانمندی این شرکت دانش بنیان  در کسب دانش فنی طراحی و تولید مشعل های صنعتی اظهار داشت: این شرکت با تلاش مستمر واحد تحقیق و توسعه خود موفق به طراحی و ساخت دو نوع مشعل سرعت بالا با شرایط کیفی احتراق  فراتر از نمونه های مشابه اروپایی / آمریکایی شده است.

وی ادامه داد: این دو مشعل با ظرفیت حرارتی یک میلیون و دویست هزار کیلوکالری در ساعت در کوره های ذوب، پیشگرم ، عملیات حرارتی ، تولید هوای داغ و غیره کاربرد دارند.

عادلی یاد آور شد: بالا بودن هوای اضافی یکی از عوامل مهم در افزایش مصرف سوخت بوده و معتبرترین تولید کنندگان مشعل های صنعتی در دنیا با مجهزترین آزمایشگاه های احتراقی نیز هنوز نتوانسته اند میزان هوای اضافی مشعلهای مخلوط سر نازل را به پائین تر از 5 درصد برسانند.

این فعال فناور عنوان کرد: بررسی و آزمون این دو دستگاه مشعل توسط کارشناسان مرکز ملی آزمون و تحقیقات سیستم های گرمایشی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، به عنوان تنها آزمایشگاه مورد تائید سازمان ملی استاندارد در حوزه سوخت و احتراق نشان می دهد مشعل های تولید شده از کیفیت و کارایی بسیار مطلوبی برخوردارند.

وی گفت: این مشعل ها علاوه بر پایداری، دارای قابلیت به کارگیری در فرآیند احتراق بدون شعله برای افزایش چشم گیر یکنواختی حرارتی و کاهش NOX را داراست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار