اهواز؛

پیگیری تعدیل اجاره بهای زمین های کشاورزی دولتی

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: تعدیل و تقسیط اجاره بهای زمین های کشاورزی دولتی به منظور کاهش نگرانی کشاورزان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی با بیان اینکه مرجعی برای تصمیم گیری در خصوص نرخ اجاره بهای زمین های کشاورزی هیاتی و دولتی در دزفول وجود ندارد افزود: پس از انحلال شرکت های کشت و صنعت بر اساس قانون و دستورالعمل اجرایی مصوب شورای انقلاب اجاره بهای هر هکتار زمین کشاورزی دولتی و هیاتی زیر پوشش شبکه آبیاری مدرن بر اساس قیمت تضمینی 280 کیلوگرم گندم تعیین می شود.

وی ادامه داد: تاکنون این قانون به منظور تعیین قیمت اجاره بهای زمین های کشاورزی دولتی و هیاتی اعمال نشده و سالانه مبلغ اندکی به اجاره بهای این زمین ها افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات واگذاری زمین های کشاورزی خوزستان مقرر شده امسال قانون تعیین قیمت اجاره بهای هر هکتار زمین کشاورزی هیاتی و دولتی بر اساس قیمت 280 کیلوگرم گندم اعمال شود که این تصمیم موجب رشد نزدیک به هزار درصدی اجاره بهای زمین های کشاورزی دولتی و هیاتی در دزفول شده است.

زارعی با اشاره به ارائه پیشنهادهای مختلفی به هیات واگذاری زمین های کشاورزی در خوزستان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از فشار به کشاورزان ناشی از رشد 10 برابری قیمت اجاره بهای زمین های کشاورزی هیاتی و دولتی پیگیر تعدیل و یا تقسیط این اجاره بها در استان هستیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش نرخ آب بهای کشاورزی سال زراعی آینده گفت: آب بها بر اساس 2 شاخص متوسط عملکرد محصول در واحد سطح و متوسط قیمت فروش محصول تعیین می شود و بر این اساس شبکه های آبیاری مدرن میانگین 3 درصد قیمت محصول تولیدی و متوسط عملکرد محصول در واحد سطح بر اساس اعلام جهاد کشاورزی و تشکل های کشاورزی را به عنوان نرخ آب بهای سال زراعی محاسبه می کند.

زارعی از اعلام میزان متوسط عملکرد در واحد سطح انواع محصولات کشاورزی دزفول به سازمان آب و برق خوزستان خبر داد و گفت: بزودی نرخ جدید آب بهای زمین های کشاورزی زیرپوشش شبکه آبیاری محاسبه و کشاورزان شاهد کاهش و تعدیل آب بها خواهند بود.

وی تاکید کرد: کاهش آب بهای زمین های کشاورزی زیر پوشش شبکه آبیاری دز برای سال زراعی آینده حداکثر تا پایان هفته جاری صورت می گیرد.

سالانه 2 میلیون تن انواع محصولات از سطحی معادل 90 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دزفول برداشت می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.