یزد؛

مساجد،مکان مناسب برای خانواده ها در برابر دسایس دشمن

امام جمعه یزد: مساجد،مکان مناسب برای خانواده ها در برابر دسیسه های دشمن است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مساجد سنگرهای مقدس دفاع از ارزش های والای انقلاب اسلامی و پایگاه مناسب برای خانواده ها در برابر دسایس دشمن است .

 آیت الله محمد رضا ناصری در همایش تجلیل از برترین های بسیج مساجد استان با اشاره به نقش مساجد در اسلام و انقلاب اسلامی افزود: مساجد باید کارکردی در راستای پایگاه اجتماعی برای خانواده ها و جوانان در مقابل توطئه های دشمنان داشته باشند.

وی ادامه داد: کارآیی مسجد تنها نماز خواندن و دعاخوانی نیست بلکه بسیار فراتر از ان است تا جایی که بسیاری از اقدامات را پیامبر اکرم (ص) در این مساجد انجام می دادند.

امام جمعه یزد گفت: مسجد می تواند یک پایگاه و یک جایگاهی باشد که مسلمانان در این جایگاه مسائل خود را حل کنند و ترویج دین در آنجا انجام شود.

 
وی افزود: مسجد الان از حالت اصلی خود کنار رفته و به نماز منحصر شده است و به نحوی نیز مردم و جوانان از مسجد دور شده اند که باید برای احیای این امر نیز باید تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: تکلیف ما در مسجد به نحوی است که باید این جایگاه را برای پناهگاه جوانان و تبلیغ دین قرار دهیم و برای جذب جوانان برنامه ریزی کنیم و ما نیز پایگاهی داشته باشیم که در مقابل ماهواره ها و فضای مجازی که مذهب گریز است، جذب کنیم.

ناصری گفت: دشمنان به نحوی خزنده حرکت می کنند که بچه های ما را از دین جدا کنند و همانطور که آموزش ما را درگیر کردند و مکتب خانه ها را از بچه های ما دور کردند سعی دارند مسجد را از جوانان ما دور کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: بچه های ما در جاهای مختلف درس می خوانند اما هیچ چیزی از دین درک نمی کنند و فرمول های ریاضی و زبان های خارجی را بیشتر از حد خود فرا می گیرند.

ناصری بیان کرد: الان نیز هرچه می گوییم هنوز انجام نمی شود و اراده قوی برای تغییر نظام آموزشی ما وجود ندارد.

استان یزد افزون بر سه هزار مسجد دارد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.