آبادان؛

حرفه‌آموزی 600 دانش‌آموز کم‌برخوردار اروندی

600 دانش‌آموز کم‌برخوردار اروندی کار فنی وحرفه ای را آموزش می بینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به اینکه موضوع اشتغال و دستیابی و شغل مورد علاقه و در عین حال در آمدزا، از اساسی‌ترین نیازهای گروه‌های هدف در آینده به شمار می‌رود، طرح اوقات فراغت برای گروه‌های کم برخودار در منطقه آزاد اروند ایجاد شد.

اسماعیل زمانی افزود: امروز مهارت‌آموزی و پرورش نیروی کار ماهر، در قالب آموزش‌های پیش از اشتغال و حین اشتغال به نحوی که با نیازسنجی و انتظارات بازار تناسب داشته باشد، یک ضرورت غیر قابل اجتناب است.

وی حرفه‌آموزی و کسب مهارت را به عنوان یک راه میان‌بر در دستیابی به شغل یاد کرد و افزود: با هدف تربیت نیروی کار آگاه و تامین نیاز بخش‌های مختلف اعم از صنعت، خدمات، کشاورزی و... در قالب انعقاد قرارداد با مراکز فنی و حرفه‌ای شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر، بالغ بر 600 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه دوره دوم، با اولویت افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و گروه‌های کم برخوردار با هزینه تخصیص داده شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، در حال گذراندن دوره‌های حرفه‌آموزی در رشته‌های هم‌سو با نیاز بازار کار هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به نقش و اهمیت برگزاری این قبیل دوره‌ها در بهره‌وری هر چه بیشتر اوقات فراغت دانش‌آموزان و تاثیری که این امر در دست‌یابی به شغل و بهبود کیفیت زندگی آنها در آینده دارد، این دوره‌ها در کمیت و کیفیت بالاتری در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند، برای اجرای این طرح بودجه‌ای بالغ بر 3 میلیارد ریال اختصاص داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.