اراک؛

مصرف روزانه 72 میلیون لیتر بنزین در کشور

معاون وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران گفت: به طور میانگین روزانه ۷۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عباس کاظمی معاون وزیرنفت که در جمع کارکنان شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند سخن می گفت  با اشاره به میزان مصرف روزانه بنزین در کشور خاطرنشان کرد : به طور میانگین روزانه بیش از ۷۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مورد مصرف قرار می گیرد که ۶۴میلیون لیتر از این میزان در داخل کشور تولید می شود.
وی ادامه داد : هشت میلیون لیتر کسری تولید روزانه بنزین در کشور، از طریق واردات بنزین تامین می شود که امیداریم به زودی این رقم به پنج میلیون لیتر کاهش یابد و به سمت حذف واردات بنزین پیش رویم.
معاون وزیرنفت ومدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون ۱۰۰واحد پالایشگاهی نفت و گاز و پتروشیمی درکشور فعال است درحالی که سه دهه قبل این تعداد فقط ۱۰ واحد بود.
کاظمی افزود: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند یکی از واحدهای فعال پالایشگاهی کشور با تجهیزات و امکانات مدرن است که از ۶۴ میلیون لیتر تولید روزانه بنزین در کشور، ۱۶میلیون لیتر آن در این پالایشگاه تولید می شود.
معاون وزیر نفت  گفت : پالایشگاه شازند از اولین پالایشگاه های تولید بنزین باکیفیت و یورو ۴ در کشور است و بنزین تولیدی در این پالایشگاه در چهار استان کشور از جمله استان تهران به مصرف می رسد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، معاون ، وزیر نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.