کرمانشاه؛

افتتاح طرح های کشاورزی و دامداری

در هفته دولت 30 طرح کشاورزی با اعتبار72 میلیارد ریال و اشتغالزایی84 نفر در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در هفته دولت 30 پروژه کشاورزی با اعتبار72 میلیارد ریال و اشتغالزایی84 نفر در استان افتتاح می‌شود.

خسرو شهبازی از افتتاح و کلنگ‌زنی 32 پروژهبخش کشاورزی با اعتبار 3872 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد که برای 3880 نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف آب و خاک، دام و طیور، دامپروری، آبیاری تحت فشار و ... است و از این پروژه‌ها سه مورد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت سالانه 240 هزار قطعه و 432 تن گوشت سفید است.

به گفته این مسئول، هم اکنون ظرفیت تولید گوشت سفید در استان 63هزار تن است که 52 هزار تن آن در استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود و با افتتاح این پروژه‌ها ظرفیت تولیدی استان به حدود 63 هزار و 500 تن خواهد رسید.

شهبازی خاطرنشان کرد: چهار پروژه نیز در بخش دامداری افتتاح می‌شود که ظرفیت تولید 100 تن گوشت قرمز را در سال دارد و با افتتاح این پروژه‌ها ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان به 36 هزار و 100 تن در سال خواهد رسید که بیش از نیاز استان است.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی حدود چهار هزار هکتار از اراضی پایاب سد"زاگرس" را خواهیم داشت که نزدیک به 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: آغاز عملیات اجرایی سامانه گرمسیری در سطح 14 هزار و 500 هکتار از اراضی سرپل‌ذهاب و قصرشیرین است که نزدیک به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد در این هفنه داریم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.