تیم برنرز لی از آینده اینترنت چه می‌گوید؟

مخترع شبکه جهانی اینترنت معتقد است اینترنت در 10 سال آینده رشد سریعی خواهد داشت و به زندگی واقعی انسان‌ها نزدیک می‌شود.

تیم برنرز لی از آینده اینترنت چه می‌گوید؟
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی اینترنت می‌گوید: "زمانی که وب 25 سال پیش کارش را آغاز کرد در اختیار عده معدودی بود. اما اکنون وقتی به 25 سال گذشته نگاه می‌کنیم تقریباً نیمی از افراد جهان به آن دسترسی دارند.

برخی از ما در ابتدا امیدوار بودیم در جامعه‌ای که با "نابرابری" در حال نابود شدن است، اینترنت به‌طور مساوی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت اما اکنون می‌بینیم که عده‌ای یک سری امکانات و امتیازات را در اختیار گرفته‌اند و تنها خودشان امکان اتصال به اینترنت را دارند".

وی معتقد است "اکنون با یک بحران مواجه هستیم؛ بحران نابرابری. بنابراین هر زمان که مردم چیزهای قدرتمندی را در اینترنت قرار می‌دهند در واقع شکاف بین فقیر و غنی بیشتر می‌شود. لازم است با صراحت بگوییم که اینترنت به شما قدرتی می‌دهد که تا به حال نداشته‌اید".

برنرز می‌گوید "با توجه به این نابرابری‌ها باید به این سؤال پاسخ داد که آیا ما نباید یک منشور اخلاقی اینترنت داشته باشیم؟ "

وی درباره آینده اینترنت می‌گوید: "اینترنت ظرف 10 سال آینده پیشرفت سریعی خواهد داشت و زندگی واقعی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته نمی‌توان گفت که فضای اینترنت در آینده فضایی باز خواهد بود یا بسته چرا که این فضا به تفکر ما و نوع تصمیم‌گیری ما بستگی دارد".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار