شهرکرد؛

اختصاص بخشی از درآمد مالیاتی به حوزه سلامت و عمران

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، از اختصاص بخشی از درآمد مالیاتی به حوزه سلامت و عمران شهری و روستایی خبر داد.

اختصاص بخشی از درآمد مالیاتی به حوزه سلامت و عمران شهری و روستایی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید کامل تقوی نژاد در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری در اولین روز از هفته دولت با تأکید بر ضرورت مشارکت و فرهنگ سازی در پرداخت مالیات گفت: درآمدهای مالیاتی باید در مناطق کمتر برخوردار و مستعد سرمایه گذاری هزینه شود.

وی با بیان اینکه یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت کشور اختصاص دارد اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال 9 هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تخصیص یافت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سال گذشته نیز 30 هزار میلیارد ریال از این محل برای حوزه سلامت پرداخت شد.

تقوی نژاد با اشاره به اختصاص 3 درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها اضافه کرد: سال گذشته 35 هزار میلیارد ریال عوارض برای عمران و آبادانی شهرها به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز گردید.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت خود را فرزند ملت و برآمده از ملت می داند، گفت: خدمات و دستاوردهای دولت در مناطق مختلف باید در هفته دولت تبیین شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به موفقیت دولت و حفظ منافع ملی در موضوع برجام اظهار داشت: دولت یازدهم به بحث پیشرفت های هسته ای، اقتصاد و نیازهای اساسی کشور که با رفاه مردم سر و کار دارد، توجه ویژه ای داشته است.

تقوی نژاد، کاهش نرخ سود بانکی از 28 تا 30 درصد به زیر 20 درصد را از دیگر فعالیت های دولت یازدهم عنوان و اضافه کرد: با کاهش سود بانکی سرمایه گذاری کشور توحیه پذیر می شود.

به گفته وی؛ هم اکنون با ایجاد سهولت در نظام پولی و مالی کشور، مبادلات بازرگانی و درآمدزایی از محل فروش نفت، زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز فراهم شده است.

هفته اول شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی در ۸ شهریور ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.