زنجان؛

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح توسعه باغات زیتون

در آستانه روانه شدن محصول زیتون به بازار درقطب تولید زیتون در کشور،مسئولین کشوری واستانی میهمان بزرگترین باغشهرزیتون کشور،شهرستان طارم استان زنجان بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اکبری معاون آب وخاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مستعد بودن استان زنجان برای کاشت وتولید انواع محصولات گفت: کشاورزان و باغداران باید در اجرای طرح های کشاورزی مشارکت داشته باشند تا اجرای طرح های نوین باسرعت عمل به مرحله نهایی برسند.

اکبری افزود: طرح های اجرا شده در استان زنجان در مقایسه با سایر استان ها بسیار چشمگیر و کاملا نوین و قابل قبول بوده و بالا بودن عملکرد تولید محصول زیتون دراین منطقه نشان از حاصلخیزی و آب وهوای مناسب استان دارد.

اکبری بازدیدی هم ازمحل اجرای طرح های زیتونکاری در اراضی شیب دار داشت که از اجرای طرح 250 هزار هکتاری در راستای بهینه کردن مصرف آب کشاورزی وبالابردن کارایی مصرف آب درکشور خبر داد و افزود: ازاین میزان 20 هزار هکتار اجرا و تمکیل و 70 هزار هکتار هم درمرحله اجرا است که 2750 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ها در نظر گرفته شده است.

وی  افزود: بیش از 30درصد اراضی آبی استان به سیستم نوین آبیاری مجهز است که در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، 25 هزار هکتار تعهد داشتیم که 7 هزار هکتار درحال اجرا است و در شهرستان طارم هم 2200 هکتار اجرا شده و 2 هزار هکتار نیز در مرحله اجرا قرار دارند.

اکبری اجرای این طرح ها را نمونه خوبی برای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای استان زنجان 8500 هکتار درنظر گرفته شده که برای اجرای این طرح ها 60 میلیارد تومان اعتبار تا یکماه آینده اختصاص خواهد یافت.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه دو پروژه 420 هکتاری در الزین ودستجرده طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار تکمیل وتحویل متقاضیان شده افزود: اینک چهار پروژه نیز در مناطق پاوه رود، هزار رود و و نیسر با مساحت 1050 هکتار درمرحله عملیاتی و اجرا هستند که 60 الی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تاکنون 240 میلیارد ریال برای این طرح ها اعتبار هزینه شده است و درصورت تکمیل برای 500 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.