شهرکرد؛

خبرهای خوش اقتصادی از زبان وزیر اقتصاد

رونق اقتصادی، نرخ رشد 4.4 درصد، نرخ تک رقمی تورم، کاهش تورم تولید کننده، فعال سازی صنایع کوچک و متوسط، و افزایش تولید و سودآوری شرکت های بزرگ، خبرهای خوش وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ملت ایران بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین روز از هفته دولت و در پایان سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری، با حضور در برنامه زنده تلویزیونی چشم انداز شبکه استانی جهان بین، به تشریح مباحث اقتصادی پرداخت.

وی با بیان نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد، تولید و اشتغال گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای پیگیری و رفع مشکلات و فعال سازی این واحدها تشکیل شد که عملکرد و نتایج به دست آمده از فعالیت این ستاد قابل قبول می باشد.

طیب نیا همچنین از برنامه ریزی دولت برای خروج 7 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط با مساعدت نظام بانکی در پرداخت تسهیلات و تأمین سرمایه خبر داد و افزود: خوشبختانه عملکرد نقاط مختلف کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه موفق بوده است.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه های مختلف هفته دولت در کشور و استان چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه ها تأثیر بالایی در حل مشکلات و افزایش رفاه مردم دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، سرعت اجرای پروژه ها طی 3 سال گذشته را دارای افزایشی قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به بهبود شرایط اقتصادی کشور این روند شتاب بیشتری پیدا کند.

طیب نیا، از بهبود و تغییرات محسوس در ارکان اقتصادی زندگی مردم بواسطه برنامه های دولت یازدهم خبر داد و اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری نیز تغییرات مثبتی در این زمینه رخ داده اما شرایط عمومی هنوز هم رضایت بخش نیست.

وی با بیان بر توجه دولت به توزیع عادلانه امکانات بین استان های مختلف افزود: عدالت ایجاب می کند که امکانات بیشتری به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.

طیب نیا با تأکید مجدد بر اهمیت عدالت منطقه ای اضافه کرد: باید در مناطق و استان های مختلف کشور متناسب با قابلیت های موجود، سرمایه گذاری صورت گیرد تا رفاه، درآمد و امکانات به صورت متعادل توزیع شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کشور از این شرایط مطلوب فاصله دارد یادآور شد: جهت گیری دولت به سمت رفع این کمبود است.

طیب نیا در ادامه مشکل فعلی کشور را وجود حجم بالای پروژه های نیمه تمام و نیمه فعال در استان های مختلف بیان کرد که ورود یا بازگشت این پروژه ها به چرخه تولید، 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در سال 91 اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و طرح های عمرانی کشور 150 هزار میلیارد ریال بود که در سال 92 علیرغم وضعیت تحریم به 220 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

طیب نیا اضافه کرد: در سال 94 که شاهد کاهش قیمت نفت در جوامع بین المللی بودیم، این میزان اعتبار 300 هزار میلیارد ریال مصوب شد.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی نباید فقط به منابع دولتی و بودجه عمومی تکیه کنند افزود: با توجه به کمبود اعتبار، دولت تصمیم به واگذاری طرح های نیمه تمام و نیمه فعال به بخش خصوصی گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، مشاهده آثار و علایم رونق اقتصادی در جامعه را به عنوان خبری خوش برای هموطنان مطرح کرد و گفت: شاخص های متعدد رشد، نشان دهنده حرکت و سرعت بیشتر چرخ های تولید و صنعت در کشور است.

وی، رسیدن نرخ رشد اقتصادی در 3 ماهه اول امسال به 4.4 درصد، نرخ تک رقمی و زیر 9 درصدی تورم، کاهش تورم تولید کننده به 3.5 درصد، افزایش بیش از 35 درصدی حجم و وزن و افزایش بیش از 25 درصدی ارزش صادرات، افزایش 4 تا 5 درصدی میزان مصرف برق در واحد های صنعتی، روند افزایش تولید و سودآوری شرکت های بزرگ ثبت شده در بورس، و احیا و فعالیت مجدد صنایع کوچک و متوسط و واحدهای تعطیل و نیمه فعال در استان های مختلف را از جمله این شاخص ها و درعین حال خبرهای خوش اقتصادی در کشور برشمرد.

طیب نیا ابراز امیدواری کرد: امسال با تداوم روند فعلی، علاوه تحقق رشد اقتصادی هدف گذاری شده 5 درصد، کاهش نرخ تورم نیز ادامه یابد.

وی در پایان گفت: وحدت، همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان با برنامه ریزی و مدیریت جهادی، آینده بهتری را برای ملت ایران رقم خواهد زد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی برای افتتاح و بازدید از طرح ها و پروژه های هفته دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

هفته اول شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی در 8 شهریور 1360 به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.