مصرف سموم در ایران نصف متوسط جهانی

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت:کشور ما یک ششم کشورهای اروپایی پربازده سم استفاده می کند و با وجود بد مصرفی در برخی موارد همچنان سالم ترین محصولات دنیا را تولید می کند.

یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مصرف سم درایران در مقایسه با سایر کشورها ناچیز است، اظهار داشت: سالانه 10 هزارتن تکنیکال سموم معادل 25 هزارتن سم  در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که ماده موثره آن به ازای هر هکتار معادل 650 الی 700 گرم است .

وی با بیان اینکه متوسط جهانی ماده موثره در هر هکتار یک کیلوگرم است، گفت: کشور ما  یک ششم کشورهای اروپایی پربازده سم استفاده می کند و با وجود بد مصرفی در برخی موارد همچنان سالم ترین محصولات دنیا را تولید می کند.

ابطالی ادامه داد: عدم انطباق مصرف سم در محصولات تازه خوری خیار و گوجه فرنگی وجود دارد اما محصولاتی از قبیل مرکبات و سیب از سلامت کافی برخوردار است.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات در خصوص سموم مصرفی در برنج بیان کرد: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در محصول برنج تنها 2 الی 2.5 درصد مصرف سموم بیش از حد مجاز بوده و 97 درصد آن استاندارد بوده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار