زاهدان؛

برخورد با تخلفات در حوزه سلامت تضمین کننده کیفیت

برخورد با تخلفات در حوزه سلامت تضمین کننده کیفیت خدمات عمومی است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان در کارگاه ضابطین قضایی بهداشت محیط گفت: سلامت از حقوق اولیه مردم است و برخورد قانونی با تخلفات در حوزه سلامت می تواند تضمین کننده کیفیت خدمات عمومی در حوزه سلامت جامعه باشد.

دکتر ملک کیانی، هدف از برگزاری این کارگاه را تقویت اعمال قوانین مرتبط با سلامت جامعه  عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای ماده 13 نظارت بر مراکز عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی ونحوه برخورد قانونی با مراکز عرضه مواد غذایی که دارای تخلف بهداشتی هستند این کارگاه برگزار شد.
 وی گفت: در این کارگاه مواردی از قبیل چگونگی رفتار بازرسان در مقابل هنجار شکنان و مقاومت متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد  غذایی به بازرسان بهداشت محیط آموزش داده شد.
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان تصریح کرد: ضابطین قضایی بعنوان کارشناسان اجرایی نقش مهم وقابل توجهی را در دستیابی به عدالت مطلوب وکار آمدی حوزه سلامت دارند.
وی ادامه داد: کارشناسان بهداشتی باید به طور مرتب و با حساسیت ویژه مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی را به منظور حفظ سلامت مردم مورد بررسی قرار دهند و بارعایت قوانین ومقررات افراد متخلف را به مراکز قضایی معرفی کنند .
کیانی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعداد 110 بازرس بهداشت محیط که از طرف مقام قضایی بعنوان ضابطین قضایی معرفی شده اند بر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت می کنند و گزارشات تخلف را به مراکز قضایی ارسال می کنند.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: برخورد ، تخلفات ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.