اصفهان؛

انتشار کتاب «دین و اخلاق»

کتاب «دین و اخلاق» توسط دکتر ابراهیم رضایی تحقیق و ترجمه شده است و ازسوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در درسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، رابطه میان دین و اخلاق، برخی از فلسفیاندیشترین اذهان را از مَطلع تفکر بشریت به خود مشغول داشته و بهویژه از دهه هفتاد میلادی بهبعد، دوباره در معرض توجه‌ واقع شده است.

برخی استدلال کرده‌اند که مقبولات دینی، نقشی اساسی در کُنش اخلاقی دارند و دین شرطی است برای اخلاق. سایرین، در این کتاب این نظر رد شده است و تلاش نموده‌اند که شرح دهند اخلاق، خودآیین است.

برخی نیز از موضعی افراطیتر گفتهاند دین، مصدّع امر اخلاق است و آن را تضعیف می‌‌کند. با اینحال، فقدان تحلیلی نظاممند و انتقادی از پرسش‌های بنیادین حاوی این رابطه هنوز احساس می‌شود.

«دین و اخلاق»، کوششی است در استقرار مبانی نظری مورد نیاز برای تحلیلی سزامند از رابطه این دو، و دغدغه اصلیاش تمهید بر تمایزی بنیادین میان دو طریقه توقف اخلاق بر دین است؛ دو طریقه‌ای که نویسندگان با عناوین «توقف شدید» و «توقف خفیف» از آنها یاد کرده‌ و کوشیدهاند اثبات کنند که اخلاق، به دین وابسته نیست؛ لیکن هیچگونه تناقضی هم میان آندو وجود ندارد.

این اثر در 464 صفحه در قطع رقعی به قیمت 21000 تومان به بازار کتاب عرضه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.